[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1396 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 22-15 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان فوریت‌های پزشکی در درس داروشناسی
احمد احمدی 1، محمد رضا علیان نژاد2
1- گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، ahmad.ahmadi1366@yahoo.com
2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (6561 مشاهده)

مینه و اهداف: استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدای ناپذیر تعلیم و تربیت امروزی شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی در درس داروشناسی بود.

روش بررسی: این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌آماری پژوهش را کلیه‌دانشجویان  فوریت‌های پزشکی دانشکده پیراپزشکی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل می‌دادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس شامل 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پیش‌آزمون و پس‌آزمون یادگیری از درس داروشناسی با روایی و پایایی مقبول بود. داده‌ها با استفاده از آزمون آماری t مستقل و با کمک نرم‌افزار Spss نسخه 18 تحلیل شد.

یافته‌ها: یافته ها نشان می دهد که بین نمره های پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تاثیر بسیار معنادار استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر میزان یادگیری دانشجویان  در درس داروشناسی بود.

نتیجه‌گیری: نتایج، نشان دهنده موفقیت استفاده از کارپوشه الکترونیکی برای یادگیری درس داروشناسی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی است.

واژه‌های کلیدی: کارپوشه الکترونیکی، یادگیری، دانشجویان فوریت های پزشکی درس داروشناسی
متن کامل [PDF 621 kb]   (2680 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1395/8/29 | پذیرش: 1395/12/16 | انتشار: 1396/1/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi A, Alian negad M R. The Effect of E-Portfolio on learning of Emergency Medical Students in Pharmacology Courses. Educ Strategy Med Sci 2017; 10 (1) :15-22
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1098-fa.html

احمدی احمد، علیان نژاد محمد رضا. تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان فوریت‌های پزشکی در درس داروشناسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396; 10 (1) :15-22

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1098-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4642