[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) ::
جلد 11 شماره 6 صفحات 129-138 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد استقرار دانشگاه ارزش آفرین
میرزا حسن حسینی1، سمانه کمالی مقدم2، آزین هرندی3
1- دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، ri.hosseini@yahoo.com
2- پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
3- دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (648 مشاهده)
مقدمه: علیرغم وجود مدل‌های متنوع توانمندسازی، هنوز مدل مناسبی برای دانشجویان علوم پزشکی ارائه نشده است. بدین لحاظ هدف این مقاله ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد دانشگاه ارزش آفرین بوده است.
روش کار: برای انجام این تحقیق علاوه بر مطالعه کتابخانه‌ای، از تکنیک دلفی فازی جهت پالایش عوامل و مؤلفه‌ها بهره گرفته شده است. سپس مدل مفهومی طراحی شده، به وسیله پرسشنامه‌ای 66 گویه ای و در بین 384 نفر از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های استان کرمان و به صورت تصادفی ساده مورد سنجش قرار گرفت. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار smart PLS مورد آزمون قرار گرفت.
یافته‌ها: مدل توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی و با رویکرد دانشگاه کارآفرین و ارزش آفرین طراحی و آزمون شد و با توجه به مقدار 696/0 = GOF، برازش بسیار مناسب مدل تأیید شد.
نتیجه‌گیری: مدل برازش شده نشان داد که بیشترین تأثیر در بین عوامل مطروحه را عوامل محیطی زمینه‌ای با ضریب تأثیر 522/0 بر توانمند سازی دانشجویان و به صورت غیر مستقیم دارد.
واژه‌های کلیدی: توانمند سازی، علوم پزشکی، دانشجو، دانشگاه ارزش آفرین
متن کامل [PDF 1540 kb]   (128 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseini H, Kamali Moghaddam S, harandi A. Designing a Model for Medical Students Empowerment of Value creating University. Educ Strategy Med Sci. 2019; 11 (6) :129-138
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1777-fa.html

حسینی حسن، کمالی مقدم سمانه، هرندی آزین. ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد استقرار دانشگاه ارزش آفرین. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (6) :129-138

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1777-fa.html



دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3937