تأثیر بهکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان فوریتهای پزشکی در درس داروشناسی
|
احمد احمدی 1، محمد رضا علیان نژاد2 |
1- گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، ahmad.ahmadi1366@yahoo.com 2- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران |
|
چکیده: (6596 مشاهده) |
مینه و اهداف: استفاده از فناوریهای الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدای ناپذیر تعلیم و تربیت امروزی شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بهکارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی در درس داروشناسی بود.
روش بررسی: این پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعهآماری پژوهش را کلیهدانشجویان فوریتهای پزشکی دانشکده پیراپزشکی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل میدادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونهگیری در دسترس شامل 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پیشآزمون و پسآزمون یادگیری از درس داروشناسی با روایی و پایایی مقبول بود. دادهها با استفاده از آزمون آماری t مستقل و با کمک نرمافزار Spss نسخه 18 تحلیل شد.
یافتهها: یافته ها نشان می دهد که بین نمره های پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تاثیر بسیار معنادار استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر میزان یادگیری دانشجویان در درس داروشناسی بود.
نتیجهگیری: نتایج، نشان دهنده موفقیت استفاده از کارپوشه الکترونیکی برای یادگیری درس داروشناسی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی است.
|
|
واژههای کلیدی: کارپوشه الکترونیکی، یادگیری، دانشجویان فوریت های پزشکی درس داروشناسی |
|
متن کامل [PDF 621 kb]
(2704 دریافت)
|
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل |
موضوع مقاله:
سلامت دریافت: 1395/8/29 | پذیرش: 1395/12/16 | انتشار: 1396/1/20
|
|
|
|