[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 10، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1396 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 10 شماره 1 صفحات 51-63
طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور
علی قنبری 1، مهران فرج اللهی2، زهره اسماعیلی2، محمدرضا سرمدی2
1- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران ، ali1230@chmail.ir
2- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
چکیده:   (142 مشاهده)

زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور بود.

روش بررسی: پژوهش حاضر ازنظر هدف،کاربردی و ازنظر روش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است.جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور کشور به تعداد 3380 نفردر سال تحصیلی1395-1394 بود. روش نمونه‌گیری در مرحله کیفی به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند شامل 10 نفر از خبرگان آموزش از دور و در مرحله کمی شامل نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی بوده است.تعداد نمونه 380نفر می‌باشد. در این پژوهش برای گردآوری داده‌ها درروش غیرتعاملی از شیوه تحلیلی- اسنادی و درروش پیمایشی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده‌شده است. اعتبار پرسشنامه  با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی شد. برازش الگو با کاربرد نرم‌افزار AMOS  و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار8.80  Lisrel vاستفاده گردید.

یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که فرضیه‏ی پژوهش مبنی بر اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان مورد تائید قرار گرفته است و دانشجویان گروه آزمایش نسبت به دانشجویان گروه کنترل در پس‌آزمون به‌طور معناداری، انگیزه پیشرفت بیشتری داشتند.

نتیجه‌گیری: بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که آموزش خودکارآمدی در افزایش انگیزه پیشرفت دانشجویان اثربخش است.

واژه‌های کلیدی: کیفیت یادگیری، ارتباط گرایی، آموزش از دور
متن کامل [PDF 992 kb]   (72 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: آموزش مجازی علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghanbari A, Farajallahi M, Esmaeily Z, Sarmadi M R. Designing a learning quality model based on Siemens Connectionism theory in universities executing distance Education. Educ Strategy Med Sci. 2017; 10 (1) :51-63
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1174-fa.html
قنبری علی، فرج اللهی مهران، اسماعیلی زهره، سرمدی محمدرضا. طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396; 10 (1) :51-63

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1174-fa.html

برگشت به فهرست نشریات دوره 10، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1396 )
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.055 seconds with 790 queries by yektaweb 3388