[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 5 - ( آذر-دی 1396 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 422-414 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی
فهیمه کلاهدوز1 ، حسن علم‌الهدایی 2، ، فرزاد رادمهر1 ، مهدی جباری نوقابی3
1- گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
2- گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران ، alam@um.ac.ir
3- گروه آمار، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
چکیده:   (4662 مشاهده)

زمینه و اهداف: هدف مطالعۀ حاضر، بررسی نگرش دانشجویان سال اول رشتۀ ریاضی نسبت به تأثیر ارزیابی پویای الکترونیکی بر درک آن‌ها از قضایا و اثبات‌های ریاضی است.
روش بررسی: ارزیابی پویا در محیط کامپیوتر طراحی شد و بین دانشجویان سال اول رشتۀ ریاضی در دانشکدۀ ریاضیِ یکی از دانشگاه‌های دولتی شرق کشور اجرا شد. محتوای ارزیابی در ارتباط با بررسی درک دانشجویان از فرآیند اثبات قضیۀ ریاضی بود و بازخوردهای آموزشی در این ارزیابی گنجانده شد. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها با مرتبط کردن دو رویکرد کمّی و کیفی در قالب روش پژوهشِ ترکیبی صورت گرفت. تعداد افراد نمونه، 35 نفر بود که با استفاده از روش نمونه‌گیریِ در دسترس و هدفمند، انتخاب شدند. پس از اجرای این ارزیابی برای بررسی نگرش دانشجویان نسبت به تأثیر ارزیابی بر درک آن‌ها، از پرسش‌نامه و مصاحبۀ نیمه ساختاریافته استفاده شد.
یافته‌ها: بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از ابزارهای اندازه‌گیری، بیانگر نگرش مثبت دانشجویان به ارزیابی پویای الکترونیکی است. نتایج نشان داد که اغلب دانشجویان، دریافتِ پیام‌ها و بازخوردها را در طول مسیر ارزیابی بر پیشرفت کار خود و درک اثبات قضیه‌ی مدِنظر، مؤثر می‌دانستند.
 
نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد استادان می‌توانند این نوع ارزیابی را در سطح دانشگاه‌ها برای بررسی درک دانشجویان در ریاضیات و حتی دروس دیگر استفاده کنند.

واژه‌های کلیدی: نگرش دانشجویان، درک اثبات، ارزیابی پویا، ارزیابی الکترونیکی
متن کامل [PDF 695 kb]   (1895 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1395/12/8 | پذیرش: 1396/2/10 | انتشار: 1396/7/4
attachement [PDF 269 KB]  (124 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kolahdouz F, Alamolhodaei H, Radmehr F, Jabbari Nooghabi M. Exploring students’ attitudes towards Dynamic E-Assessment. Educ Strategy Med Sci 2017; 10 (5) :414-422
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1182-fa.html

کلاهدوز فهیمه، علم‌الهدایی حسن، رادمهر ، فرزاد، جباری نوقابی مهدی. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396; 10 (5) :414-422

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1182-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( آذر-دی 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4642