روشها: این پژوهش توصیفی روی 107 دانشجو و 20 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی قم در سال 90-1389 که به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند، انجام شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای محققساخته شامل اطلاعات جمعیتشناختی و ارزیابی نگرش دانشجویان نسبت به برنامه دروس مقطع علوم پایه (بافتشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروبشناسی، ایمنیشناسی، آسیبشناسی) در مقیاس لیکرت بود. دادهها با روشهای آماری توصیفی و آزمون T مستقل به کمک نرمافزار SPSS 15 انجام شد.
یافتهها: بیشتر دانشجویان مورد مطالعه نسبت به برنامههای درسی در حال اجرای مقطع علوم پایه تا حدودی رضایت داشتند و تفاوت معنیداری بین دختران و پسران وجود نداشت (05/0
نتیجهگیری: بین دیدگاه دانشجویان پزشکی و اعضای هیئت علمی انطباق و همسانی وجود دارد و بین نظرات دختران و پسران دانشجوی رشته پزشکی تفاوتی وجود ندارد. همچنین دانشجویان از سطح دانش و مهارتهای تخصصی خود در محیط آموزش بالینی رضایت دارند.
Faraji Armaki A., Bagher Panahi S.. Viewpoint of general medicine students and faculty members about basic sciences curriculum. Educ Strategy Med Sci 2011; 4 (2) :73-76 URL: http://edcbmj.ir/article-1-132-fa.html
فرجی ارمکی اکبر، باقرپناهی سمانه. دیدگاه دانشجویان و اعضای هیات علمی رشته پزشکی عمومی درباره برنامه درسی مقطع علوم پایه. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1390; 4 (2) :73-76