[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1397 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل پردازی رابطه ویژگی‌های جمعیت شناختی معلم با انگیزش درونی دانش‌آموزان با میانجیگری سبک‌های یادگیری، سبک‌های تفکر
سمیه نخعی1، مجتبی امیری مجد 2، علیرضا محمدی آریا3، محمود شیرازی4
1- دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد واحد زاهدان
2- دانشیار دانشگاه آزاد واحد ابهر ، amirimajd@abhariau.ac.ir
3- استادیار دانشگاه علوم توانبخشی تهران
4- دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان
چکیده:   (159 مشاهده)
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر مدل پردازی رابطه انگیزش درونی دانش‌آموزان با ویژگی‌های جمعیت شناسی معلم با میانجیگری سبک های یادگیری، سبک های تفکر بود.
روش ها: جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پسر و دختر 11 و 12 شهر زابل بود. نمونه 368 نفر که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و پرسش نامه های سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (TSI)(1997) ، سبک های یادگیری کلب (LSI)(1985) ، انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (1993) پاسخ دادند. برای سنجش اطلاعات ویژگی های جمعیت شناختی معلمین فرمی محقق ساخته در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.تحلیل داده ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری آنجام شده است.
یافته ها: سبکهای تفکر بر انگیزش درونی دانش آموزان اثر مستقیم و معناداری به میزان  0.52= β و سبکهای یادگیری  بر انگیزش درونی دانش آموزان اثر مستقیم و معناداری به میزان 44/0 = β دارد. سبکهای تفکر  و سبک های یادگیری به عنوان میانجی نقش ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻛﻨﻨﺪﮔﻰ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ویژگیهای جمعیت شناختی معلم با انگیزش درونی دانش آموزان دارد.
نتیجه گیری: که جهت ارتقاء سبک های آموزشی و برنامه ریزی جهت این امور می توان با تاکید بر الگوهای معیشتی جامعه ی فرهنگی ما از جمله سطح درآمد، اشتغال مکمل، سکونت و غیره نقش تاثیر گذاری بر الگوهای آموزشی و الگوهای تفکر و انگیزشی دانش آموزان داشته باشیم.
 
واژه‌های کلیدی: کلیدواژه‌ها: انگیزش درونی، ویژگی‌های جمعیت شناسی معلم، سبک های یادگیری، سبک های تفکر
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: طراحی برنامه درسی در علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۶/۹/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nakhaei S, Amiri Majd M, mohamadi arya A R, shiraz M. Presenting A Model for Explanation Of The Relationship Of Students’ Internal Motivaltion With Teacher Demographic Characteristics: Mediating Role Of Learning Styles, Thinking Styles. Educ Strategy Med Sci. 2018; 11 (2)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1409-fa.html

نخعی سمیه، امیری مجد مجتبی، محمدی آریا علیرضا، شیرازی محمود. مدل پردازی رابطه ویژگی‌های جمعیت شناختی معلم با انگیزش درونی دانش‌آموزان با میانجیگری سبک‌های یادگیری، سبک‌های تفکر. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (2)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1409-fa.html



دوره 11، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3701