:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 57-45 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی
سعید رومانی 1، کبری عالی پور2 ، صدیقه فرخی2
1- دانشگاه فرهنگیان، خرم‌آباد، ایران ، Sroomani56@gmail.com
2- دانشگاه لرستان، خرم‌آباد، ایران
چکیده:   (4362 مشاهده)
مقدمه: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بی انگیزگی تحصیلی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است.
روش کار: جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خرم آباد است که تعداد 15 نفر به عنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و همچنین اشباع نظری انتخاب شد. داده‌های استخراج شده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با استفاده از روش کد گذاری و استخراج مضمون‌های اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که کادر آموزشی شامل: نحوه برخورد کادر آموزشی و جایگاه علمی اساتید، امکانات دانشگاه شامل: تغذیه و امکانات فضایی دانشگاه، محتوی دروس شامل: سنخیت محتوی، کاربرد در آینده و محتوی دروس تخصصی، دوستان و مسائل مربوط به خود دانشجو و همچنین مسائل مربوط به سیاستهای دانشگاه فرهنگیان شامل: سیاست مربوط به شغل و سیاست چگونگی برگزاری کلاس‌ها از جمله عواملی هستند که در بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل نقش دارند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های حاصل از پژوهش می‌تواند جزء برنامه‌های اصلاحی دانشگاه فرهنگیان جهت رفع بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: بی انگیزگی تحصیلی، دانشجو معلمان، پدیدار شناسی
متن کامل [PDF 1050 kb]   (2006 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: 1397/6/7 | پذیرش: 1397/9/26 | انتشار: 1398/2/17



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها