1- دانشگاه خوارزمی 2- دانشگاه خوارزمی ، hzeinabadi@yahoo.com
چکیده: (689 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی ماموریتها و اهداف، محتوا، ابزارها و کارکردهای مراکز بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای کلاس جهانی صورت گرفت. روش ها: این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش مقایسه تطبیقی و تحلیل محتوا انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از سایت رتبه بندی تایمز 2020 و سایتهای مراکز بالندگی در دانشگاههای کلاس جهانی که رتبه زیر 100 داشتند استفاده شد. در این پژوهش 40 مرکز بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای کلاس جهانی به صورت هدفمند انتخاب شدند. دادههای حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم افزار NVIVO 12pro کدگذاری و تحلیل محتوا گردید. نتایج: مقولات بدست آمده اصلی در 4 محور ماموریتها و اهداف، محتوا، ابزار و کارکردها و در دو بعد بالندگی و توسعه دانشگاه و بالندگی هیئت علمی دسته بندی شد. نتایج این پژوهش در مقولات مذکور؛ ایجاد شبکههای همکاری با اعضای هیئت علمی و مراکز آکادمیک مرتبط و استفاده از روشهای جدید تدریس و ارزیابی با رویکردها و ابزارهای تعاملی ، جهت ارتقا یاددهی و یادگیری را به همراه زیرمقولات مرتبط با آنها ،جهت استفاده مدیران استراتژیک در دانشگاهها ارائه میدهد.
Seyyedreza A, Zeinabadi H, Araste H, Abdollahi B. An Analysis of the Missions and Goals, Content, Tools, and Functions of Faculty development Centers in World-Class Universities: A Comparative Comparison. Educ Strategy Med Sci 2022; 15 (4) :341-356 URL: http://edcbmj.ir/article-1-2572-fa.html
سیدرضا عطیه، زین ابادی حسن رضا، آراسته حمیدرضا، عبدالهی بیژن. تحلیلی بر ماموریتها و اهداف، محتوا؛ ابزارها و کارکردهای مراکز بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای کلاس جهانی: مقایسهای تطبیقی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1401; 15 (4) :341-356