مقدمه:هدف پژوهش حاضر، تعیین عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا مبتنی بر مدل توسعه یافته پذیرش فناوری در دانشجویان مقطع ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بوده است. روش کار: جامعه آماری پژوهش، دانشجویان رشته مدیریت آموزشی مقطع فوق لیسانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال تحصیلی 1400-1399 بود. تعداد این دانشجویان، 110 نفر بود که تمام جامعه آماری به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. نتایج: نتایج تحقیق با استفاده از نرمافزار لیزرل نشان داده است که شرایط تسهیلکننده بر متغیرهای سهولت استفاده درکشده و سودمندی درکشده تأثیر داشته است. همچنین، سودمندی درکشده بر نگرش تأثیر داشته؛ اما بر سهولت استفاده درکشده تأثیر معناداری نداشته است. سهولت استفاده درکشده بر متغیرهای نگرش و قصد رفتاری نیز تأثیر داشته است. نتایج نشان داد که نگرش بر قصد رفتاری و همچنین، قصد رفتاری بر استفاده دانشجویان رشته مدیریت آموزشی مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از یادگیریالکترونیکی در دوران کرونا تأثیر دارد. نتیجهگیری: دانشجویان به عنوانیکیازارکاناساسیپذیرش یادگیری الکترونیکی،مطرحمی باشند و هراقدامیکهآگاهیورضایتبیشتردانشجویان رادرپیداشتهباشدبهاجرایکارامدتر یادگیری الکترونیکی کمکخواهدکرد.
jafari S. Factors affecting the acceptance of e-learning in the Corona period based on the developed model of technology acceptance. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (3) :22-30 URL: http://edcbmj.ir/article-1-3027-fa.html
جعفری سپیده. عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا مبتنی بر مدل توسعه یافته پذیرش فناوری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (3) :22-30