[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 4 - ( مهر-آبان 1393 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 264-257 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی؛ رشته آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
رضوان حکیم‌زاده1 ، نازیلا آفندیده2
1- گروه روش‌ها و برنامه درسی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، Hakimzadeh@ut.ac.ir
2- گروه آموزش، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (12781 مشاهده)

اهداف: یکی از راه‌های بهبود کیفیت آموزش الکترونیکی، بررسی دیدگاه دانشجویان و مدرسان آن دوره است. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت دوره الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

روش‌ها: این پژوهش توصیفی- مقطعی در سال 91-1390 روی 118 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی و 11 مدرس گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی (پردیس همت) دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد که تمام این افراد به‌روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسش‌نامه محقق‌ساخته 32سئوالی بود. داده‌ها در پنج حیطه طراحی آموزشی، تعامل، محتوای دوره، فرصت‌های یادگیری فردی و ارزش‌یابی دوره جمع‌آوری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS 16 و آزمون T مستقل استفاده شد.

یافته‌ها: کیفیت حیطه‌های محتوای دوره و فرصت‌های یادگیری فردی در سطح مطلوب، طراحی آموزش و ارزش‌یابی دوره در سطح نسبتاً مطلوب و حیطه تعامل در سطح نامطلوب ارزیابی شد. بین نظرات مدرسان با دانشجویان در مورد کیفیت پنج حیطه تفاوت معنی‌داری وجود نداشت.

نتیجه‌گیری: کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به میانگین پنج حیطه مورد ارزیابی در سطح نسبتاً مطلوب قرار دارد.

واژه‌های کلیدی: مطالعات ارزیابی، یادگیری، برنامه اموزشی، آموزش پزشکی
متن کامل [PDF 427 kb]   (3473 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: 1393/1/23 | پذیرش: 1393/6/24 | انتشار: 1393/6/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hakimzadeh R., Afandideh N.. Qualification of E-Learning Medical Education Courses of Tehran University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (4) :257-264
URL: http://edcbmj.ir/article-1-637-fa.html

حکیم‌زاده رضوان، آفندیده نازیلا. ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی؛ رشته آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (4) :257-264

URL: http://edcbmj.ir/article-1-637-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 4 - ( مهر-آبان 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710