[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 5 - ( آذر-دی 1393 ) ::
جلد 7 شماره 5 صفحات 308-301 برگشت به فهرست نسخه ها
آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای
زهره وفادار ، زهره ونکی1 ، عباس عبادی2 ، سادات سیدباقر مداح3
1- گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، vanaki_z@modares.ac.ir
2- گروه مدیریت، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا...(عج)، تهران، ایران
3- گروه مدیریت، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
چکیده:   (8679 مشاهده)

اهداف: آموزش بین‌حرفه‌ای، رویکردی نوین برای توانمندساختن فراگیران علوم سلامت در جهت ارایه مراقبت تیمی، همکارانه و جامع به‌منظور ارتقای پیامدهای سلامت مددجویان است. این مطالعه با هدف بررسی آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش و یادگیری بین‌حرفه‌ای انجام شد.

روش‌ها: این مطالعه مقطعی- توصیفی در سال 92-1391 روی 500 نفر از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف علوم سلامت با نمونه‌گیری آسان و دردسترس انجام شد. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه سنجش آمادگی برای آموزش بین‌حرفه‌ای بود که پایایی آن 83/0 به‌دست آمد. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS 18 و آزمون‌های آماری توصیفی (میانگین و درصد) و آزمون آنالیز واریانس یک‌طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته‌ها: میانگین کلی آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای بالاتر از حد متوسط بود. بین گروه‌های حرفه‌ای از نظر میزان آمادگی برای آموزش بین‌حرفه‌ای، تفاوت آماری معنی‌داری وجود نداشت (0/05). ولی با این وجود در گروه پرستاری، میانگین نمرات در کل مقیاس و در تمام زیرمقیاس‌ها از گروه‌های دیگر بیشتر بود.

نتیجه‌گیری: آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای بالاتر از حد متوسط است. 

واژه‌های کلیدی: آموزش، یادگیری، سلامت، تحصیلات تکمیلی
متن کامل [PDF 413 kb]   (2398 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
دریافت: 1393/4/7 | پذیرش: 1393/5/23 | انتشار: 1393/8/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vafadar Z., Vanaki Z., Ebadi A., Seyyed Bagher Maddah S.. Readiness of Postgraduate Health Sciences Students for Interprofessional Education. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (5) :301-308
URL: http://edcbmj.ir/article-1-679-fa.html

وفادار زهره، ونکی زهره، عبادی عباس، سیدباقر مداح سادات. آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (5) :301-308

URL: http://edcbmj.ir/article-1-679-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 5 - ( آذر-دی 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710