TY - JOUR T1 - Comparison of academic performance and happiness in female students with low, moderate and high levels of physical activity TT - مقایسه عملکرد تحصیلی و شادکامی در دانشجویان دختر با سطح فعالیت بدنی کم، متوسط و شدید JF - Edu-Str-Med-Sci JO - Edu-Str-Med-Sci VL - 11 IS - 6 UR - http://edcbmj.ir/article-1-1651-fa.html Y1 - 2019 SP - 153 EP - 158 KW - Low Physical Activity KW - Moderate Physical Activity KW - High Physical Activity KW - Academic Performance. N2 - مقدمه: هدف از پژوهش حاضر مقایسه عملکرد تحصیلی و شادکامی در دانشجویان با سطح فعالیت بدنی کم، متوسط و شدید می‌باشد. روش کار: روش پژوهش توصیفی، از نوع علی مقایسه‌ای بود. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه که در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل بودند و تعداد 100 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه سطح فعالیت بدنی بک بود و از معدل تحصیلی‌ترم گذشته دانشجویان به عنوان نمره عملکرد تحصیلی استفاده شد و به منظور سنجش نمره شادکامی از پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده از نرم افزار SPSS-17 و از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه استفاده گردید و همچنین به منظور مقایسه گروه‌ها از آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. یافته‌ها: عملکرد تحصیلی و شادکامی دانشجویان دختر با سطح فعالیت بدنی کم، متوسط و شدید به صورت معنی داری متفاوت است (05/0 > P). نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های این پژوهش دانشجویانی که سطح فعالیت بدنی بالاتری داشتند نمره شادکامی و عملکرد تحصیلی بالاتری نشان دادند. لذا این پژوهش استفاده از برنامه‌های ورزشی را به منظور ارتقا شادکامی و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان پیشنهاد می‌کند. M3 10.29252/edcbmj.11.06.21 ER -