@ARTICLE{Ahmadi Chenari, author = {Zakerimoghadam, masoumeh and Yazdanparast, Elnaz and Hosseiny, Seyede Faezeh and Ahmadi Chenari, Hadi and }, title = {A Review of New Methods Assessment in Clinical Education of Medical Science Students}, volume = {14}, number = {3}, abstract ={مقدمه: آموزش بالینی، بخش مهم آموزش در علوم پزشکی می­باشد. از جمله مهم ترین موانع اصلی آموزش بالین مشکلات مربوط به سیستم ارزشیابی می­باشد. مطالعاتی با نتایج ضد و نقیض در زمینه­ی روش های ارزشیابی بالینی انجام شده است. مطالعه حاضر با هدف مرور نظامند بر تحقیقات انجام شده جهت تعیین روش ارزشیابی بالینی مناسب انجام شده است. روش‌ها: این مطالعه یک پژوهش مروری نظام مند است که جستجو در پایگاه­های اطلاعاتی Iran doc، Health.barakat، SID،MedLib بین سال های 1398- 1388 و همچنین در بین پایگاه هایISI ، PubMed، Elsevier، Science Direct، Ovid، Pro Quest، Google Scholar بین سال های 2010-2019 با استفاده از کلید واژه‌هایClinical Evalution Evalution ,Medical Sciences Students, Performance Evalution و معادل فارسی آن ها انجام شد و نهایتاً 15 مطالعه که معیارهای ورود به این پژوهش را داشتند انتخاب و بررسی شدند. نتایج: تجمیع مطالعات نشان داد هر کدام از روش های ارزشیابی دارای مزایا و معایبی می­باشد از جمله روش ارزشیابی360 درجه می­تواند در اصلاح وضعیت نارضایتی دانشجویان مفید واقع شود. در مقایسه­ی کارپوشه با لاگ بوک مهم ترین تفاوت بین این دو این است که کارپوشه شامل تفکرات انتقادی دانشجو می باشد. مشاهده ی عملکرد مستقیم امکان بازخورد و ارزشیابی را بدون صرف منابع مالی و انسانی زیاد فراهم می کند. از جمله معایب آزمون مورد بلند این می باشد که روایی و پایایی آن کم می باشد. نتیجه‌گیری: در یک روش ارزشیابی ویژگی های روایی، پایایی، کاربردی بودن و بازخورد مثبتی که آن روش روی کارآموز ایجاد خواهد کرد، اهمیت زیادی دارند همچنین با توجه به این که توانمندی بالینی دارای ساختاری کاملاً پیچیده است، برای ارزیابی معتبر آن به روش های چندگانه و ترکیبی نیازمندیم و استفاده از هر روش بسته به هدف ارزشیابی دارد. }, URL = {http://edcbmj.ir/article-1-2414-fa.html}, eprint = {http://edcbmj.ir/article-1-2414-fa.pdf}, journal = {Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences}, doi = {}, year = {2021} }