@ARTICLE{Kahrazee, author = {Kahrazee, Farhad and Rigi Kooteh, Behzad and }, title = {Relationship Between the Family Function with Academic Self-Regulation among the Nursing Students }, volume = {9}, number = {3}, abstract ={زمینه و اهداف: : جو حاکم بر خانواده زمینه‌ساز بسیاری از مسائل افراد در تمامی مراحل زندگی بالاخص دوران تحصیل است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میزان عملکرد خانواده با خودتنظیمی تحصیلی در میان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهر زاهدان صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی با جامعه آماری کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 1394-1393 انجام گرفت. تعداد، 200 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های عملکرد خانواده اپشتاین، بالدوین و بیشاب (1983) و خودتنظیمی تحصیلی کانل و ریان (1987) استفاده گردید. داده‌ها در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (ضریب همبستگی و روگرسیون گام‌به‌گام) و با استفاده از نرم‌افزار Spss-18 تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج به‌دست‌آمده بیانگر همبستگی مثبت و معنادار بین عملکرد خانواده در همه ابعاد (حل مشکل، ارتباط، ایفای نقش، پاسخ‌دهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و عملکرد کلی) با خودتنظیمی تحصیلی در دانشجویان بود. نتایج رگرسیون نشان داد که از بین متغیرهای پیش‌بین، متغیرهای ایفای نقش و حل مسئله توانسته‌اند خودتنظیمی تحصیلی را در دانشجویان پرستاری پیش‌بینی کنند. نتیجه‌گیری: خانواده و عملکرد آن بر خودتنظیمی دانشجویان تأثیرات مهمی دارد. }, URL = {http://edcbmj.ir/article-1-1012-fa.html}, eprint = {http://edcbmj.ir/article-1-1012-fa.pdf}, journal = {Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences}, doi = {}, year = {2016} }