AU - Adib, Yousef AU - Azimi, Mohammad AU - Fathi azar, Eskandar AU - Matlabi, Hossein TI - Content analysis of Basic Education Development Plan based on the Assumption of Health System with an Emphasis on Education PT - JOURNAL ARTICLE TA - Edu-Str-Med-Sci JN - Edu-Str-Med-Sci VO - 9 VI - 3 IP - 3 4099 - http://edcbmj.ir/article-1-1079-fa.html 4100 - http://edcbmj.ir/article-1-1079-fa.pdf SO - Edu-Str-Med-Sci 3 AB  - زمینه و اهداف: با عنایت به اهمیت آموزش بهداشت و ارتقای سلامت که به‌عنوان یک منبع مهم در توسعه ی اقتصادی ، اجتماعی و فردی مطرح می شود ، این مطالعه به بررسی تجزیه و تحلیل محتوای طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مفروضه های نظام سلامت با تأکید بر آموزش پرداخته است . روش بررسی: در این تحقیق از روش تحلیل محتوا "آنتروپی شانون" می باشد که پردازش داده ها را در بحث تحلیل محتوا با نگاه جدید و به صورت کمی و کیفی مطرح می کند. آنتروپی در تئوری اطلاعات ، شاخصی است برای اندازه گیری عدم اطمینان که به وسیله، یک توزیع احتمال بیان می شود. محتوای طرح ازنظر پاسخگو(طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ) و دوازده مؤلفه اصلی و 58 مؤلفه فرعی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در سال 1395 مورد بررسی قرار گرفت یافته‌ها: نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد که از بررسی کل سند تحول بنیادین مؤلفه ی مربوط به‌سلامت روانی با 97 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده، و کمترین مقدار مربوط به معلولیت با 0 فراوانی است نتیجه‌گیری: یافته های حاصل از فراوانی مؤلفه ها نشان داده است که مؤلفه های نظام سلامت از توزیع نرمال برخوردار نیستند به‌طوری‌که متاسفانه در حد خیلی کم به آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در این سند پرداخته شده است CP - IRAN IN - Department of Educational Sciences, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tabriz, Tabriz, Iran LG - eng PB - Edu-Str-Med-Sci PG - 234 PT - Original Research YR - 2016