AU - Fathi, Davod AU - Jamalabadi, Mona TI - The Study of Examined Mediating Role of Resiliency in The Perception of Academic Support and Academic Buoyancy PT - JOURNAL ARTICLE TA - Edu-Str-Med-Sci JN - Edu-Str-Med-Sci VO - 10 VI - 4 IP - 4 4099 - http://edcbmj.ir/article-1-1126-fa.html 4100 - http://edcbmj.ir/article-1-1126-fa.pdf SO - Edu-Str-Med-Sci 4 AB  - زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضربررسی نقش واسطه­گری تاب­آوری در رابطه­ی حمایت­های تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام­نور بود. روش بررسی: با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای، 140 دانشجو انتخاب و پرسشنامه­حمایت تحصیلی ، مقیاس تاب­آوری و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی را کامل کردند.تمامی ابزار از روایی و پایایی مطلوب بهره­مند بودند. داده­ها از طریق تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: یافته­ها حاکی از اثر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر تا­ب­آوری بود. همچنین اثر غیر مستقیم حمایت تحصیلی اساتید، والدین و همسالان بر سرزندگی تحصیلی از طریق تاب­آوری نیز مورد تأیید واقع شد. بر این اساس می­توان گفت تاب­آوری قادر است رابطه­ی انواع حمایت تحصیلی با سرزندگی تحصیلی را واسطه نماید. نتیجه‌گیری: یافته­های به دست آمده بر نقش حمایت­های تحصیلی در تاب­آور ساختن دانشجویان جهت نیل به سرزندگی تحصیلی تاکید می­کند. یافته­های پژوهش با توجه به شواهد نظری و تجربی به بحث گذاشته شده و پیشنهادهایی بدین منظور ارائه گردیده است CP - IRAN IN - Mohagegh Ardebili LG - eng PB - Edu-Str-Med-Sci PG - 263 PT - Original Research YR - 2017