AU - Ghanbari, Ali AU - Farajallahi, Mehran AU - Esmaeily, Zohre AU - Sarmadi, Mohammad Reza TI - Designing a learning Quality Model Based on Siemens Connectionism theory in Universities Executing Distance Education PT - JOURNAL ARTICLE TA - Edu-Str-Med-Sci JN - Edu-Str-Med-Sci VO - 10 VI - 1 IP - 1 4099 - http://edcbmj.ir/article-1-1174-fa.html 4100 - http://edcbmj.ir/article-1-1174-fa.pdf SO - Edu-Str-Med-Sci 1 AB  - زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی کیفیت یادگیری بر مبنای نظریه ارتباط گرایی زیمنس در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور بود. روش بررسی: پژوهش حاضر ازنظر هدف،کاربردی و ازنظر روش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است.جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه‌های مجری آموزش از دور کشور به تعداد 3380 نفردر سال تحصیلی1395-1394 بود. روش نمونه‌گیری در مرحله کیفی به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند شامل 10 نفر از خبرگان آموزش از دور و در مرحله کمی شامل نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی بوده است.تعداد نمونه 380نفر می‌باشد. در این پژوهش برای گردآوری داده‌ها درروش غیرتعاملی از شیوه تحلیلی- اسنادی و درروش پیمایشی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده‌شده است. اعتبار پرسشنامه با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی شد. برازش الگو با کاربرد نرم‌افزار AMOS و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار8.80 Lisrel vاستفاده گردید. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که فرضیه‏ی پژوهش مبنی بر اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان مورد تائید قرار گرفته است و دانشجویان گروه آزمایش نسبت به دانشجویان گروه کنترل در پس‌آزمون به‌طور معناداری، انگیزه پیشرفت بیشتری داشتند. نتیجه‌گیری: بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که آموزش خودکارآمدی در افزایش انگیزه پیشرفت دانشجویان اثربخش است. CP - IRAN IN - Department of Educational Sciences, Faculty of Educational Sciences, Payame Noor University, Tehran,Iran LG - eng PB - Edu-Str-Med-Sci PG - 51 PT - Original Research YR - 2017