@ARTICLE{Yousefi, author = {Yousefi, Mohammad Reza and Taziki, Mohammad Hossain and }, title = {The Approach of Full-time Faculty Members in Clinical Practice: A Qualitative Study}, volume = {11}, number = {2}, abstract ={مقدمه: طیف گسترده وظایف هیئت علمی همراه با افزایش کارایی مستلزم حضور تمام وقت و مؤثر می‌باشد. لذا فعالیت اعضای هیأت علمی در طرح تحول سلامت بصورت تمام وقت اجرا می‌گردد. هدف این مطالعه بررسی رویکرد وعملکرد اعضای هیئت علمی بالینی تمام وقت درفعالیت های آموزشی توام باخدمات بهینه درمانی به منظورپاسخگویی به نیازهای مردم باکمترین دغدغه در پرداخت هزینه هادردانشکده پزشکی گرگان می‌باشد. مواد و روش‌ها: دراین مطالعه کیفی 17 تن ازاعضای هیئت علمی بالینی تمام وقت درطرح تحول سلامت باروش مبتنی برهدف انتخاب شدند. سپس مصاحبه‌های عمیق، وسیع ونیمه ساختارومتقابل (چهره به چهره) تا اشباع داده‌ها به صورت انفرادی صورت گرفت. متن مصاحبه هاروی کاغذ نگاشته وبا روش ون مانن در چهار مرحله مورد تجزیه وتحلیل محتوائی موضوعی قرارگفتندومضمون هاوکدهای مفهومی (تم) از آن استخراج شدند. یافته‌ها: با استفاده از تحلیل دست نوشته‌ها، تعداد قابل توجهی مضمون‌ها یادرون مایه اولیه و سه درون مایه اصلی"تم" که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند، استخراج شد. درون مایه اصلی در سه طبقه، شامل " فوائد و ضرورت تمام وقتی اعضای هیئت علمی بالینی درطرح تحول سلامت یا درون مایه فرعی "، " چالش‌ها یا درون مایه فرعی " و "راهکارها یا درون مایه فرعی" دسته بندی شدند که این درون مایه‌های اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات شرکت کنندگان در مطالعه توضیح داده شد. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد درتامین عدالت اجتماعی ودسترسی جامعه به خدمات وپاسخگویی بهنگام به نیازهای مردم با بهره‌مندی بیماران از خدمات بهینه با نرخ ارزان‌تر، مستلزم بسترمناسب زیرساخت‌ها ونظارت کافی وپویامی باشدوضرورت داردباواقعی نمودن تعرفه هاوپرداختی های به موقع وراه اندازی کلینیکهای ویژه بعنوان مطب هویت شغلی آنان حفظ و موجب افزایش رضایت مندیشان گردد. وتمهیداتی صورت گیردتاباویزیت بیماران، فرصت آموزش پاسخگو فراهم گردد. }, URL = {http://edcbmj.ir/article-1-1246-fa.html}, eprint = {http://edcbmj.ir/article-1-1246-fa.pdf}, journal = {Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences}, doi = {10.29252/edcbmj.11.02.15}, year = {2018} }