@ARTICLE{Bahlake, author = {Safaei, Esfandiar and Bahlake, Taher and Fallah, Zeynolabedin and Askari, Asra and }, title = {Structural Relations of Human Resource Development with Organizational Performance in physical Education Teachers Emphasizing the Role of the Orientation of Advanced Goals}, volume = {15}, number = {3}, abstract ={مقدمه: هدف از این تحقیق بررسی روابط ساختاری توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی در معلمان تربیت بدنی با تاکید بر جهت­گیری اهداف پیشرفت بود. روش ها: تجامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش می­باشد. طبق آمار تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تعداد معلمان 33000می­باشد (که از این تعداد28000نفر در کلاسهای درس حضور دارند و 5 هزار نفر فعالیت­های ستادی را انجام می­دهند که در این پژوهش کسانی که در کلاس­های درس حضور دارند جامعه آماری را تشکیل می­دهند). نمونه آماری در این تحقیق با توجه به حجم جامعه آماری برابر با 379نفر محاسبه گردید. در این پژوهش از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل مسیر، ضریب همبستگی، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ­ها: نتایج نشان داد که جهت­گیری هدف تسلطی-اجتنابی(005/0=P، 77/2=T، 02/0=B)، جهت­گیری هدف تسلطی-گرایشی (000/0=P،40/3=T، 07/0=B) و جهت­گیری هدف عملکردی-گرایشی (000/0=P، 75/4=T،10/0=B) منجر به بهبود رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شد، اما جهت­گیری هدف عملکردی-اجتنابی نقش میانجی معنی­داری در رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی نداشت (140/0=P، 47/1=T، 01/0-=B). نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج، توسعه منابع انسانی جهت افزایش عملکرد سازمانی باید جهت­گیری اهداف پیشرفت را به منظور تبیین تأثیر توسعه منابع انسانی بر عملکرد سازمانی مدنظر داشته باشد. }, URL = {http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.html}, eprint = {http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.pdf}, journal = {Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences}, doi = {}, year = {2022} }