%0 Journal Article %A Moradi, Somaye %A Nikpay, Iraj %A Farahbakhsh, Saeed %T Mastery Goal Structure and Academic Dishonesty; the Mediatory Role of Learning Goal Orientation %J Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences %V 11 %N 3 %U http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.html %R 10.29252/edcbmj.11.03.09 %D 2018 %K 1: Mastrey goal structure, Learning goal orientation, academic dishonesty, %X مقدمه: تعیین رابطه ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی با توجه به نقش واسطه‌گری جهت‌گیری هدف یادگیری بود. روش کار: 385 دانشجوی کارشناسی (شامل 131 پسر و 254 دختر) دانشگاه لرستان به روش نمونه‌برداری طبقه‌ای نسبی انتخاب و مقیاس ساختار هدفی کلاس (میگلی وهمکاران،2000)، مقیاس بی‌صداقتی تحصیلی (خامسان و امیری،1389)، و مقیاس جهت‌گیری هدف پیشرفت (بوفارد وهمکارن، 1998) را تکمیل کردند روش این پژوهش توصیفی و ازنوع همبستگی بود که در آن رابطه بین متغیرها در قالب تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که ساختار هدفی تبحری پیش‌بینی کننده منفی بی‌صداقتی تحصیلی و پیش‌بینی کننده مثبت جهت‌گیری هدف یادگیری است. همچنین نتایج تحلیل مسیر، نشانگر نقش واسطه‌ای جهت‌گیری هدف یادگیری در بین ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی بود.­ نتیجه گیری: با توجه به اینکه ساختار هدفی تبحری و جهت‌گیری هدف یادگیری با بی‌صداقتی تحصیلی ارتباط معکوسی دارد، می‌توان نتیجه گرفت که حاکم شدن ساختار هدفی تبحری در کلاس و انتخاب جهت‌گیری هدف یادگیری باعث کاهش بی‌صداقتی تحصیلی در بین دانشجویان می‌شود. %> http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.pdf %P 73-80 %& 73 %! %9 Original Research %L A-10-1725-1 %+ Education Department, Lorestan University, Lorestan, Iran %G eng %@ 2345-5284 %[ 2018