TY - JOUR JF - Edu-Str-Med-Sci JO - Educ Strategy Med Sci VL - 12 IS - 4 PY - 2019 Y1 - 2019/10/01 TI - Clinical teaching and its shortcomings from the viewpoint of medical residents(Case study of Alzahra Isfahan Medical Education Center) TT - آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت‌های پزشکی( مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان) N2 - مقدمه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات آموزش بالینی رزیدنت‌های پزشکی درمانگاه مرکز پزشکی الزهرای اصفهان انجام شد. روش: در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده گردید. جامعه‌ی آماری شامل رزیدنت‌های پزشکی بیمارستان الزهرای اصفهان بودند. نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ی محقق ساخته در دو بخش سوالات جمعیت‌شناختی و سوالات مربوط به اهداف پژوهش بود. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از متخصصان حوزه های برنامه‌ریزی آموزشی تایید شده و ضریب پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0/94 به دست آمد. یافته ها: یافته‌های پژوهش نشان داد میانگین نمرات مربوط به وجود مشکلات مربوط به استاد 2/76 به دست آمد که در مقایسه با میانگین 3 کمتر از متوسط است. میانگین نمرات مربوط به متغیر محیط و امکانات به ترتیب3/23 و 3/63 است که در مقایسه با میانگین 3 بیشتر از متوسط می باشد. نتیجه گیری: بنابراین از دیدگاه رزیدنت‌ها مشکلات مربوط به امکانات بیمارستان، بیشتر از مشکلات مربوط به استاد بود و لازم است در این خصوص تدابیر لازم توسط معاونت محترم پشتیبانی و آموزشی مرکز اندیشیده شود. SP - 53 EP - 60 AU - kazemi, mohammad mahdi AU - rahmani, jahanbakhsh AD - Faculty of Educational Sciences, Azad University, Isfahan Branch (Khorasgan), Isfahan, Iran. KW - Clinical Education KW - Medical Resident KW - Case Study UR - http://edcbmj.ir/article-1-1605-fa.html ER -