%0 Journal Article %A Kord, Bahman %A Mohammadi, Monirah %T Predicting of Students' Anxiety on the basis of Emotional Regulation Difficulties and Negative Automatic Thoughts %J Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences %V 12 %N 1 %U http://edcbmj.ir/article-1-1945-fa.html %R 10.29252/edcbmj.12.01.18 %D 2019 %K anxiety, emotional regulation difficulties, negative automatic thoughts, %X مقدمه: اضطراب یک اختلال روان‌شناختی است که شناخت عوامل زمینه ساز آن ضروری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی در پیش‌بینی اضطراب دانشجویان بر اساس دشواری در تنظیم هیجان و افکار خودکار منفی است. روش کار: روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان بوکان است که با روش استفاده از نمونه‌گیری در دسترس 325 نفر انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه اضطراب بک، مقیاس دشواری در تنظیم هیجان گرتز و رومر و پرسشنامه افکار خودآیند منفی استفاده شد. داده‌ها توسط نرم‌افزار SPSS 20 و با استفاده از ماتریس همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون تحلیل شدند. یافته‌ها: با توجه به نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین متغیرهای دشواری در تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی با اضطراب دانشجویان رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد (01/0>P). همچنین نتایج نشان داد که 23% واریانس مربوط به اضطراب به وسیله افکار خودآیند منفی و دشواری در تنظیم هیجان (23=2R) تبیین می‌شود. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، اضطراب بر اساس دشواری تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی قابل پیش‌بینی است. بنابراین، آموزش راهبردهای تنظیم هیجان و کنترل افکار خودآیند منفی برای افزایش سلامت روان و کاهش اضطراب دانشجویان ضروری است. %> http://edcbmj.ir/article-1-1945-fa.pdf %P 130-134 %& 130 %! %9 Original Research %L A-10-2196-1 %+ Department of Psychology, Mahabad Branch, Islamic Azad University, Mahabad, Iran %G eng %@ 2345-5284 %[ 2019