TY - JOUR JF - Edu-Str-Med-Sci JO - Educ Strategy Med Sci VL - 13 IS - 3 PY - 2020 Y1 - 2020/8/01 TI - The Role of Social Support and Perfectionism in Nursing and Midwifery Students' Academic Engagement TT - نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی N2 - مقدمه: یکی از اهداف مهم در بسیاری از پژوهش‌‌های تربیتی و روانشناسی بررسی عواملی است که موجب افزایش یا کاهش اشتیاق تحصیلی در دانشجویان می‌شود. ازاین‌رو هدف مطالعه حاضر بررسی نقش حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی کرج بود. روش‌ها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد. یافته‌ها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد. نتیجه‌گیری: حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی، عامل مهمی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی است. SP - 260 EP - 266 AU - Mirzaee Fandokht, omid AU - Ahmadzade, Motahareh AU - Azizmohamadi, Sanaz AU - Amjadi, Mehrnaz AD - KW - social support KW - perfectionism KW - academic eagerness KW - students UR - http://edcbmj.ir/article-1-1955-fa.html ER -