RT - Journal Article T1 - Comparing the Creativity of Students interested in Computer Games by Style, History and Hours of Play JF - Edu-Str-Med-Sci YR - 2019 JO - Edu-Str-Med-Sci VO - 11 IS - 6 UR - http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html SP - 20 EP - 25 K1 - Creativity K1 - critical thinking K1 - problem solving K1 - computer game. AB - مقدمه: این تحقیق با هدف مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی رایانه‌ای بر حسب سبک بازی، محل بازی، سابقه بازی و میزان ساعت انجام بازی رایانه‌ای انجام گردید. روش کار: روش این تحقیق توصیفی، از نوع علی مقایسه‌ای بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان منطقه بهارستان 2(شهرستان‌های تهران) بودند که یک نمونه 372 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب گردید. برای اندازه گیری خلاقیت، پرسشنامه تورنس مورد استفاده قرار گرفت. روایی این پرسشنامه توسط محقق بررسی و پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 74/0 بدست آمد. یافته‌ها: نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس نشان داد که بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای، سابقه بازی‌های رایانه‌ای و میزان ساعت استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در روز تفاوت معناداری وجود داشت، اما بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب محل بازی رایانه‌ای تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه‌گیری: طبق نتایج تحقیق سبک بازی‌های رایانه‌ای، میزان ساعت بازی در روز و سابقه بازی رایانه‌ای می‌تواند در خلاقیت دانش آموزان تفاوت ایجاد کند. LA eng UL http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html M3 10.29252/edcbmj.11.06.03 ER -