RT - Journal Article T1 - Reading Habits and Skills among Students: a Case Study of Babol University of Medical Sciences JF - Edu-Str-Med-Sci YR - 2019 JO - Edu-Str-Med-Sci VO - 12 IS - 5 UR - http://edcbmj.ir/article-1-1683-fa.html SP - 1 EP - 8 K1 - Reading Habit K1 - Reading Skills K1 - Students K1 - Babol University of Medical Science AB - مقدمه: یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهبود و توسعه عملکرد تحصیلی دانشجویان عادت­ ها و مهارت­ های مطالعه آنان است. هدف از این تحقیق تعیین عادت ­ها و مهارت ­های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل بود. روش: تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی بود که به صورت مقطعی در بین کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال­ تحصیلی 1395-1396 انجام شد. 226 دانشجو به صورت تصادفی ساده از بین دانشکده­ های مختلف انتخاب شدند. برای گردآوری داده ­ها از پرسشنامه عادت­ های مطالعه (PSSHI) استفاده شد. در بخش آماری نیز از آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. یافته ­ها: عادت و مهارت مطالعه دانشجویان در حد متوسط و نسبتاً مطلوبی قرار داشت (62/83=M). دانشجویان از لحاظ سال تحصیلی(p=.026) ، معدل آخرین ترم تحصیلی گذرانده­شده (p=.002) و دانشکده محل تحصیل (p=.001) و مقطع تحصیلی (p=.001) دارای تفاوت معنی­ دار در عادات و مهارت ­های مطالعه بوده ­اند . نتیجه­ گیری: نمره کل عادت مطالعه در بین دانشجویان علوم پزشکی بابل در حد متوسط و نسبتاً مطلوب قرار دارد؛ اما تا رسیدن به وضعیت خوب و ایده آل فاصله وجود دارد. بنابراین باید راهکارهای مناسبی برای ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه بیشتر و ایجاد عادت­ های مناسب مطالعه در آنان ارائه کرد. LA eng UL http://edcbmj.ir/article-1-1683-fa.html M3 ER -