%0 Journal Article %A Hosseini, SeyedMorteza %A Alishiri, GholamHossein %A Azad Marzabadi, Esfandiar %T Comparison between Views of Academic Staffs and Students about the Evaluation of professors in Practical and Internships Lessons %J Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences %V 9 %N 6 %U http://edcbmj.ir/article-1-1091-fa.html %R %D 2017 %K Professors Evaluation, Evaluation Forms, Professors, Students, %X زمینه و اهداف: : در این مطالعه به مقایسه نظرات اساتید و دانشجویان در مورد فرم‌های ارزشیابی دروس عملی و کارورزی پرداخته ‌شد. روش بررسی: طی یک پیمایش مقطعی، به بررسی 91 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و 95 نفر از دانشجویان پسر رشته پزشکی ترم سوم و بالاتر به روش نمونه‌گیری در دسترس پرداخته‌‌شد. اطلاعات توسط پرسشنامه‌ محقق ساخته گردآوری شد. روایی محتوی با نظرخواهی از اساتید، و پایایی با روش آلفای کرانباخ 86/. بدست آمد. داده‌ها بوسیله SPSS Ver. 19 و با استفاده از شاخص‌های میانگین، انحراف معیار و آزمون t مستقل آنالیز گردید. یافته‌ها: (49/5%)45 نفر از اساتید علوم پایه و (50/5%)46 نفر بالینی بودند. (13/2%)12 مربی، (54/8%)50 استادیار، (22%)20 دانشیار و (9/9%)9 استاد بودند. اساتید سهم شاخص در نمره ارزشیابی برای هریک از سؤالات را نمره بالاتری 8/2±68/3 اظهار کرده‌اند، درحالی‌که دانشجویان سهم شاخص در نمره ارزشیابی برای هریک از سؤالات را نمره کمتری 25/5±66/5 اظهار کرده‌اند، ولی این اختلاف معنی‌دار نبود. نتیجه‌گیری: می‌توان نتیجه گرفت، که اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا...(عج) با فرم‌های جاری دروس عملی و کارورزی ارزشیابی اساتید موافق هستند و این فرم‌ها می‌تواند در ارزیابی مورداستفاده قرار گیرد. همچنین مقایسه میانگین و انحراف معیار نمره لیکرت اساتید و دانشجویان درباره فرم سؤالات ارزشیابی دروس عملی و کارورزی اختلاف معنی‌دار نداشت. %> http://edcbmj.ir/article-1-1091-fa.pdf %P 424-430 %& 424 %! %9 Descriptive & Survey %L A-10-607-2 %+ Baqiyatallah University of Medical Sciences %G eng %@ 2345-5284 %[ 2017