AU - Dehghani A., AU - Baharlou R., AU - Ben Razi Ghabesh A., AU - Farokh Abadi F., AU - Zarei Z., AU - Mahboudi L., TI - Effecting Factors on Academic Satisfaction Viewpoint of Jahrom University of Medical Sciences Students PT - JOURNAL ARTICLE TA - Edu-Str-Med-Sci JN - Edu-Str-Med-Sci VO - 7 VI - 3 IP - 3 4099 - http://edcbmj.ir/article-1-516-fa.html 4100 - http://edcbmj.ir/article-1-516-fa.pdf SO - Edu-Str-Med-Sci 3 AB  - اهداف: رشد و توسعه هر جامعه متاثر از نیروی آموزش‌دیده آن جامعه بوده و شناسایی فاکتورهای موثر در رضایتمندی تحصیلی و فراهم‌کردن آنها، گامی به سوی توسعه پایدار است. این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر بر رضایتمندی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان انجام گرفت. روش‌ها‌: این مطالعه توصیفی- مقطعی با مشارکت 315 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم به‌صورت سرشماری در سال 1391 انجام شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه محقق‌ساخته 44سئوالی بود که رضایتمندی تحصیلی را در شش بُعد فردی، آموزشی، اخلاقی، مدیریتی، رفاهی و شغلی بررسی می‌نمود. آنالیز اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار SPSS 16 و آمار توصیفی انجام شد. یافته‌ها: مهم‌ترین متغیرهای مرتبط با رضایتمندی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان به ترتیب شامل استفاده از کادر آموزشی مجرب برای ارایه دروس، القای اعتمادبه‌نفس توسط اساتید و مسئولان و ارتباط مناسب همراه با احترام متقابل بین دانشجویان با اساتید بود . کمترین عوامل موثر در رضایتمندی تحصیلی نیز به ترتیب شامل برگزاری کلاس‌ها در نوبت صبح، شیوه تدریس سخنرانی و ایجاد انگیزه و علاقه کافی توسط اساتید در دانشجویان بود . ابعاد اخلاقی و روان‌شناختی، مهم‌ترین عامل مرتبط با رضایتمندی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان شناخته شد. نتیجه‌گیری: استفاده از کادر آموزشی مجرب برای ارایه دروس، القای اعتمادبه‌نفس توسط اساتید و مسئولان و ارتباط مناسب همراه با احترام متقابل بین دانشجویان با اساتید، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در رضایتمندی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان هستند. همچنین بُعد اخلاقی و روان‌شناختی، مهم‌ترین بُعد موثر در رضایتمندی تحصیلی است. CP - IRAN IN - Nursing Department, Nursing & Midwifery Faculty, Jahrom University of Medical Sciences, Motahari Street, Jahrom, Iran LG - eng PB - Edu-Str-Med-Sci PG - 147 PT - Original Research YR - 2014