%0 Journal Article %A Hashemi SA, %T Relationship of Using the Basic Skills of Teaching and Improvment of the Students’ Academic Performance Lamerd Nursing Faculty %J Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences %V 8 %N 1 %U http://edcbmj.ir/article-1-814-fa.html %R %D 2015 %K Teaching, Education, Students Nursing, %X اهداف: گسترش مهارت‌های حرفه‌ای اساتید، عاملی محوری در بهبود عملکرد حرفه‌ای استادان و بازده آموزشی دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود. هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری لامرد بود. ابزار و روش‌ها: در این پژوهش توصیفی- همبستگی، کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری دانشگاه دولتی لامرد در سال تحصیلی 93-1392 (95 نفر) به‌روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات، با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، درصد تجمعی و نمودار) و روش‌های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، T مستقل و تحلیل واریانس) انجام شد. یافته‌ها: بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری رابطه معنی‌داری مشاهده شد (001/0=p). همچنین بین میزان استفاده از مهارت‌های پیش از تدریس، ضمن تدریس و بعد از تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه معنی‌داری وجود داشت (001/0=p). نظرات دانشجویان ترم‌های مختلف در مورد میزان استفاده اساتید از مهارت‌های اساسی تدریس دارای تفاوت آماری معنی‌دار بود (001/0=p). نتیجه‌گیری: با افزایش مهارت‌های اساسی تدریس اساتید، عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود می‌یابد. %> http://edcbmj.ir/article-1-814-fa.pdf %P 43-49 %& 43 %! %9 Original Research %L A-10-962-6 %+ Department of Educational Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, Lamerd Branch, Islamic Azad University, Lamerd, Iran %G eng %@ 2345-5284 %[ 2015