TY - JOUR JF - Edu-Str-Med-Sci JO - Educ Strategy Med Sci VL - 8 IS - 1 PY - 2015 Y1 - 2015/4/01 TI - Relationship of Using the Basic Skills of Teaching and Improvment of the Students’ Academic Performance Lamerd Nursing Faculty TT - رابطه استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان؛ دانشکده پرستاری لامرد N2 - اهداف: گسترش مهارت‌های حرفه‌ای اساتید، عاملی محوری در بهبود عملکرد حرفه‌ای استادان و بازده آموزشی دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود. هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری لامرد بود. ابزار و روش‌ها: در این پژوهش توصیفی- همبستگی، کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری دانشگاه دولتی لامرد در سال تحصیلی 93-1392 (95 نفر) به‌روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات، با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، درصد تجمعی و نمودار) و روش‌های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، T مستقل و تحلیل واریانس) انجام شد. یافته‌ها: بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری رابطه معنی‌داری مشاهده شد (001/0=p). همچنین بین میزان استفاده از مهارت‌های پیش از تدریس، ضمن تدریس و بعد از تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه معنی‌داری وجود داشت (001/0=p). نظرات دانشجویان ترم‌های مختلف در مورد میزان استفاده اساتید از مهارت‌های اساسی تدریس دارای تفاوت آماری معنی‌دار بود (001/0=p). نتیجه‌گیری: با افزایش مهارت‌های اساسی تدریس اساتید، عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود می‌یابد. SP - 43 EP - 49 AU - Hashemi SA, AD - Department of Educational Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, Lamerd Branch, Islamic Azad University, Lamerd, Iran KW - Teaching KW - Education KW - Students Nursing UR - http://edcbmj.ir/article-1-814-fa.html ER -