[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) ::
جلد 11 شماره 6 صفحات 25-20 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی‌های رایانه‌ای بر حسب سبک، سابقه و میزان ساعت انجام بازی
امین باقری کراچی 1، سهراب صادقی2 ، محمد مهدی رزمجو3
1- گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران ، bagherikerachi@gmail.com
2- گروه تربیت حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
3- گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده:   (4098 مشاهده)
مقدمه: این تحقیق با هدف مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی رایانه‌ای بر حسب سبک بازی، محل بازی، سابقه بازی و میزان ساعت انجام بازی رایانه‌ای انجام گردید.
روش کار: روش این تحقیق توصیفی، از نوع علی مقایسه‌ای بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان منطقه بهارستان 2(شهرستان‌های تهران) بودند که یک نمونه 372 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب گردید. برای اندازه گیری خلاقیت، پرسشنامه تورنس مورد استفاده قرار گرفت. روایی این پرسشنامه توسط محقق بررسی و پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 74/0 بدست آمد.
یافته‌ها: نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس نشان داد که بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای، سابقه بازی‌های رایانه‌ای و میزان ساعت استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در روز تفاوت معناداری وجود داشت، اما بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب محل بازی رایانه‌ای تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه‌گیری: طبق نتایج تحقیق سبک بازی‌های رایانه‌ای، میزان ساعت بازی در روز و سابقه بازی رایانه‌ای می‌تواند در خلاقیت دانش آموزان تفاوت ایجاد کند.
واژه‌های کلیدی: خلاقیت، تفکر انتقادی، حل مساله، بازی رایانه ای.
متن کامل [PDF 964 kb]   (1807 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
دریافت: 1397/4/28 | پذیرش: 1397/7/23 | انتشار: 1397/11/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bagherikerachi A, sadeghi S, Razmjoo M M. Comparing the Creativity of Students interested in Computer Games by Style, History and Hours of Play. Educ Strategy Med Sci 2019; 11 (6) :20-25
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html

باقری کراچی امین، صادقی سهراب، رزمجو محمد مهدی. مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی‌های رایانه‌ای بر حسب سبک، سابقه و میزان ساعت انجام بازی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (6) :20-25

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645