[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 16، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1402 ) ::
جلد 16 شماره 6 صفحات 550-542 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش الگوی تلفیقی بازی – یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیش‌دبستانی شهر سمنان
فائزه جهان
داشنگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ، faeze.jahan@gmail.com
چکیده:   (1189 مشاهده)
مقدمه: مهارت‌های بنیادی،  الگوهای حرکتی هدفمندی هستند که زیربنای حرکات پیشرفته‌اند و در دوران کودکی جهت رشد اهمیت ویژه‌ای دارند. در این راستا هدف از پژوهش حاضر آموزش الگوی تلفیقی بازی یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیش‌دبستانی شهر سمنان بود.
روش‌ها: این پژوهش با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل انجام گرفت. بدین منظور 40 کودک پیش‌دبستانی شهر سمنان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای در این پژوهش شرکت کردند. این افراد به‌صورت تصادفی به دو گروه 20 نفری الگوی تلفیقی بازی یادگیری تقسیم شدند. ابزار اندازه‌گیری این پژوهش آزمون رشد حرکتی درشتبود. در بخش آماری از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داده است که آموزش  تلفیقی بازی یادگیری باعث افزایش معنادار سطح سواد حرکتی در گروه آزمایش شده است(001/0>P).
نتیجه‌گیری: می‌توان بیان کردکه یک دوره هشت هفته‌ای آموزش تلفیقی بازی یادگیری سبب بهبود سواد حرکتی در کودکان پیش‌دبستانی خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: الگوی تلفیقی بازی – یادگیری، سواد حرکتی، کودکان پیش‌دبستانی
متن کامل [PDF 596 kb]   (933 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: رویکردهای جدید در طراحی برنامه درسی
دریافت: 1402/3/19 | پذیرش: 1402/5/29 | انتشار: 1402/10/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jahan F. Teaching integrated game model - learning to promote motor literacy of preschool children in Semnan. Educ Strategy Med Sci 2023; 16 (6) :542-550
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3168-fa.html

جهان فائزه. آموزش الگوی تلفیقی بازی – یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیش‌دبستانی شهر سمنان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1402; 16 (6) :542-550

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3168-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714