داشنگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ، faeze.jahan@gmail.com
چکیده: (1189 مشاهده)
مقدمه:مهارتهای بنیادی، الگوهای حرکتی هدفمندی هستند که زیربنای حرکات پیشرفتهاند و در دوران کودکی جهت رشد اهمیت ویژهای دارند. در این راستا هدف از پژوهش حاضر آموزش الگوی تلفیقی بازی – یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیشدبستانی شهر سمنان بود. روشها:این پژوهش با طرح پیشآزمون و پسآزمون و دو گروه آزمایش و کنترل انجام گرفت. بدین منظور 40 کودک پیشدبستانی شهر سمنان به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای در این پژوهش شرکت کردند. این افراد بهصورت تصادفی به دو گروه 20 نفری الگوی تلفیقی بازی – یادگیری تقسیم شدند. ابزار اندازهگیری این پژوهش آزمون رشد حرکتی درشتبود. در بخش آماری از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافتهها:یافتهها نشان داده است که آموزش تلفیقی بازی – یادگیری باعث افزایش معنادار سطح سواد حرکتی در گروه آزمایش شده است(001/0>P). نتیجهگیری: میتوان بیان کردکه یک دوره هشت هفتهای آموزش تلفیقی بازی – یادگیری سبب بهبود سواد حرکتی در کودکان پیشدبستانی خواهد شد.
jahan F. Teaching integrated game model - learning to promote motor literacy of preschool children in Semnan. Educ Strategy Med Sci 2023; 16 (6) :542-550 URL: http://edcbmj.ir/article-1-3168-fa.html
جهان فائزه. آموزش الگوی تلفیقی بازی – یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیشدبستانی شهر سمنان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1402; 16 (6) :542-550