اهداف: رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی از رشتههای موثر و کلیدی رشتههای بهداشت- درمان است. برای بهرهوری مناسب از خدمات متخصصان این رشته، باید به عواملی همچون رضایتمندی آنان توجه نمود. در این مطالعه، میزان رضایت دانشجویان دوره کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی از رشته تحصیلی خود ارزیابی شد.
روشها: این مطالعه توصیفی به روش مقطعی انجام شد. جامعه آماری 89 نفر دانشجوی در حال تحصیل دوره کارشناسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران بودند که به روش سرشماری انتخاب شدند. پس از انجام مطالعات کتابخانهای، پرسشنامهای 31سئوالی تهیه و اعتبار و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. دادهها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: 54/68% دانشجویان از دروس اصلی و تخصصی راضی و 11/10% ناراضی بودند. همچنین، 7/42% دانشجویان از محتوای کارآموزی رضایت داشتند، درحالیکه 45/40% از محتوای کارآموزی ناراضی بودند. 57/50% دانشجویان از نحوه تدریس اساتید راضی و 32/39% ناراضی بودند. 44/39% دانشجویان قبل از انتخاب رشته با رشته تحصیلی خود آشنایی کم، 95/44% آشنایی متوسط و 11/10% آشنایی زیاد داشتند.
نتیجهگیری: شاخصه مهم اطلاعرسانی باید مورد توجه بیشتری واقع شود و با توجه به امیدواری کم دانشجویان نسبت به جایگاه کاری، باید به آینده شغلی دانشجویان حساسیت بیشتری نشان داده شود.