مقدمه: با پیشرفت تکنولوژی و تغییر روشهای کاری، انعطافپذیر و تعدیلپذیربودن کارکنان در محیطهای کاری بهعنوان ضرورت مطرح میشود. در این مقاله، مفهوم آموزش وظیفهمدار مطرح میشود که روش منحصربهفردی برای آموزش با هدف توسعه مهارتهای قابلانتقال در دانشجویان است. این روش آموزش به دانشجو امکان تخصصیسازی دانش و توسعه تعدیلپذیری و انطباقپذیری اساسی را میدهد. هدف این مقاله، بحث در مورد کسب مهارتهای قابلانتقال در برنامه درسی است و تفکر فعلی در خصوص مهارتهای قابلانتقال و طرح و برنامه دولت برای نیروی کار کاملاً ماهر را ارایه میدهد.
نتیجهگیری: آموزش وظیفهمدار، راهبردی برای آموزش ارایه مینماید که بر ساختارهای آموزشی متمرکز است و از این تفکر حمایت میکند که یادگیری در پزشکی زمانی موثرتر است که در موقعیتهای عملی واقعی و توسط متخصص ارایه شود.
Movahedi Rad, Khaghanizade M.. Task-based learning: A way of promoting transferable skills in the curriculum. Educ Strategy Med Sci 2010; 3 (2) :63-66 URL: http://edcbmj.ir/article-1-82-fa.html
موحدی راد قدرت، خاقانیزاده مرتضی. آموزش وظیفهمدار: روشی برای ارتقای مهارت های قابلانتقال در برنامه درسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1389; 3 (2) :63-66