[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1389 ) ::
جلد 3 شماره 2 صفحات 66-63 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش وظیفه‌مدار: روشی برای ارتقای مهارت های قابل‌انتقال در برنامه درسی
قدرت موحدی راد 1، مرتضی خاقانی‌زاده
1- ، g.movahedi@gmail.com
چکیده:   (18091 مشاهده)

  مقدمه: با پیشرفت تکنولوژی­ و تغییر روش­های کاری، انعطاف­پذیر و تعدیل‌پذیربودن کارکنان در محیط‌های کاری به‌عنوان ضرورت مطرح می­شود. در این مقاله، مفهوم آموزش وظیفه‌مدار مطرح می­شود که روش منحصربه‌فردی برای آموزش با هدف توسعه مهارت­های قابل‌انتقال در دانشجویان است. این روش آموزش به دانشجو امکان تخصصی‌سازی دانش و توسعه تعدیل‌پذیری و انطباق‌پذیری اساسی را می­دهد. هدف این مقاله، بحث در مورد کسب مهارت­های قابل‌انتقال در برنامه درسی است و تفکر فعلی در خصوص مهارت­های قابل‌انتقال و طرح و برنامه دولت برای نیروی کار کاملاً ماهر را ارایه می­­دهد.

  نتیجه­گیری: آموزش وظیفه­مدار، راهبردی برای آموزش ارایه می­نماید که بر ساختارهای آموزشی متمرکز است و از این تفکر حمایت می‌کند که یادگیری در پزشکی زمانی موثرتر است که در موقعیت‌های عملی واقعی و توسط متخصص ارایه شود.

واژه‌های کلیدی: آموزش وظیفه‌مدار، مهارت‌های قابل‌انتقال، برنامه درسی
متن کامل [PDF 249 kb]   (3996 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1389/5/2 | انتشار: 1389/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Movahedi Rad, Khaghanizade M.. Task-based learning: A way of promoting transferable skills in the curriculum. Educ Strategy Med Sci 2010; 3 (2) :63-66
URL: http://edcbmj.ir/article-1-82-fa.html

موحدی راد قدرت، خاقانی‌زاده مرتضی. آموزش وظیفه‌مدار: روشی برای ارتقای مهارت های قابل‌انتقال در برنامه درسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1389; 3 (2) :63-66

URL: http://edcbmj.ir/article-1-82-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645