RT - Journal Article T1 - The Effect of E-Portfolio on learning of Emergency Medical Students in Pharmacology Courses JF - Edu-Str-Med-Sci YR - 2017 JO - Edu-Str-Med-Sci VO - 10 IS - 1 UR - http://edcbmj.ir/article-1-1098-fa.html SP - 15 EP - 22 K1 - Electronic portfolio K1 - Learning K1 - Emergency Medical Pharmacology Course Students. AB - مینه و اهداف: استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدای ناپذیر تعلیم و تربیت امروزی شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی در درس داروشناسی بود. روش بررسی: این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌آماری پژوهش را کلیه‌دانشجویان فوریت‌های پزشکی دانشکده پیراپزشکی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل می‌دادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس شامل 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پیش‌آزمون و پس‌آزمون یادگیری از درس داروشناسی با روایی و پایایی مقبول بود. داده‌ها با استفاده از آزمون آماری t مستقل و با کمک نرم‌افزار Spss نسخه 18 تحلیل شد. یافته‌ها: یافته ها نشان می دهد که بین نمره های پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تاثیر بسیار معنادار استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر میزان یادگیری دانشجویان در درس داروشناسی بود. نتیجه‌گیری: نتایج، نشان دهنده موفقیت استفاده از کارپوشه الکترونیکی برای یادگیری درس داروشناسی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی است. LA eng UL http://edcbmj.ir/article-1-1098-fa.html M3 ER -