RT - Journal Article T1 - Structural Relations of Human Resource Development with Organizational Performance in physical Education Teachers Emphasizing the Role of the Orientation of Advanced Goals JF - Edu-Str-Med-Sci YR - 2022 JO - Edu-Str-Med-Sci VO - 15 IS - 3 UR - http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.html SP - 260 EP - 269 K1 - Keywords: Human Resource Development K1 - Organizational Perfomance K1 - Orientation of Advanced Goals K1 - physical Education Teachers K1 - Ministry of Education AB - مقدمه: هدف از این تحقیق بررسی روابط ساختاری توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی در معلمان تربیت بدنی با تاکید بر جهت­گیری اهداف پیشرفت بود. روش ها: تجامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش می­باشد. طبق آمار تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تعداد معلمان 33000می­باشد (که از این تعداد28000نفر در کلاسهای درس حضور دارند و 5 هزار نفر فعالیت­های ستادی را انجام می­دهند که در این پژوهش کسانی که در کلاس­های درس حضور دارند جامعه آماری را تشکیل می­دهند). نمونه آماری در این تحقیق با توجه به حجم جامعه آماری برابر با 379نفر محاسبه گردید. در این پژوهش از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل مسیر، ضریب همبستگی، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ­ها: نتایج نشان داد که جهت­گیری هدف تسلطی-اجتنابی(005/0=P، 77/2=T، 02/0=B)، جهت­گیری هدف تسلطی-گرایشی (000/0=P،40/3=T، 07/0=B) و جهت­گیری هدف عملکردی-گرایشی (000/0=P، 75/4=T،10/0=B) منجر به بهبود رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شد، اما جهت­گیری هدف عملکردی-اجتنابی نقش میانجی معنی­داری در رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی نداشت (140/0=P، 47/1=T، 01/0-=B). نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج، توسعه منابع انسانی جهت افزایش عملکرد سازمانی باید جهت­گیری اهداف پیشرفت را به منظور تبیین تأثیر توسعه منابع انسانی بر عملکرد سازمانی مدنظر داشته باشد. LA eng UL http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.html M3 ER -