AU - rahimi, neda AU - asadollahi, zahra TI - The assessment of association between educational stress and Academic Satisfaction in students of nursing and midwifery school of Rafsanjan University of Medical Sciences in 2016. PT - JOURNAL ARTICLE TA - Edu-Str-Med-Sci JN - Edu-Str-Med-Sci VO - 13 VI - 6 IP - 6 4099 - http://edcbmj.ir/article-1-2357-fa.html 4100 - http://edcbmj.ir/article-1-2357-fa.pdf SO - Edu-Str-Med-Sci 6 AB  - مقدمه: دانشجویان از ارکان مهم دانشگاهها می باشند . به همین جهت توجه به استرس و رضایت تحصیلی آنان مهم تلقی می گردد. به همین جهت مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1395 صورت گرفت. مواد و روش‌ها‌: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی و توصیفی- تحلیلی بود که در آن 260نفر از دانشجویان پرستاری ، مامایی و فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شرکت داشتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t-test دو نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون در نرم‌افزار SPSS نسخه 20، تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: میانگین رضایت تحصیلی دانشجویان متوسط (06/9 ± 73/41) و میانگین استرس تحصیلی 88/24 ± 66/85 بود. هم چنین بین استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی همبستگی معکوس (329/0-= (rوجود داشت. نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه کاهش استرس تحصیلی منجر به رضایت تحصیلی می گردد لذا مراکز آموزشی به منظور افزایش کیفیت نظام آموزشی خود به این موضوع توجه داشته باشد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - Edu-Str-Med-Sci PG - 649 PT - Original Research YR - 2021