Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
Educ Strategy Med Sci
Medical Sciences
http://edcbmj.ir
1
admin
2345-5284
2345-5284
fa
jalali
1387
10
1
gregorian
2009
1
1
1
2
online
1
fulltext
fa
الگوهای برنامه درسی دانشگاهی
سلامت
Health
پژوهشی اصيل
Original Research
<p style="text-align: justify" dir="rtl" class="MsoNormal"><span lang="FA" style="font-size: 9pt font-family: "Tahoma","sans-serif"">برنامه های درسی ،یکی ازعناصریاخرده نظامهای اصلی، آموزش
عالی<span> </span>هستندکه نقش تعیین کننده ای وغیرقابل
انکاررادرراستای تحقق اهداف ورسالتهای دانشگاهها ازنظرکمی وکیفی ایفامی کنند. عدم
توجه وبازبینی های دقیق ومداوم نسبت به برنامه های درسی می تواندیکی ازدلایل عمده
نارسایی آموزش درهرجامعه ای باشدبه همین دلیل بایدزمینه های لازم رابرای بررسی
وسپس ارائه برنامه های جالب تروپویاترفراهم نمودتادانشگاهها بتوانندجایگاه
خودرادردنیای حاضربعنوان مراکزوپایگاه های دانش وپژوهش وتوسعه، حفظ نمایند. اهداف
اساسی برنامه های درسی دردانشگاههابرمبنای توجه به اهداف ورسالتهای کلی آموزش عالی
شامل حیطه زیر می باشد: حیطه تخصصی، حیطه آموزش عمومی، حیطه پرورش وتوسعه دانش،
حیطه پرورش معلمان ومربیان. جهت دستیابی به اهداف فوق و هرگونه تصمیم گیری درحوزه
برنامه های درسی بایدبراساس الگوی مناسب وجامع عمل کرد.الگوها، ساختار، اهداف، محتوا
و فرایند تحصیلات دورههای آموزشی را به گونه ای تنظیم میکند که باعث پیشرفت در
سطوح مختلف آموزشی می شود.انواع متنوعی از الگوهای برنامه ریزی درسی دانشگاهی
ارائه شده است که در این مقاله سعی شده است ضمن توضیح اهداف وویژگیهای برنامه درسی
دانشگاهی ومعرفی انواع الگوهای برنامه درسی در آموزش عالی ، الگوی برنامهریزی
راهبردی به عنوان یک الگوی مطلوب معرفی شود.<o:p /></span></p>
<div style="text-align: right"> </div>
برنامه درسی،آموزش عالی ،الگوهای برنامه درسی
10
18
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1-8&slc_lang=fa&sid=1
مرتضی
خاقانی زاده
1003194753284600125
1003194753284600125
Yes
کورش
فتحی واجارگاه
1003194753284600126
1003194753284600126
No