[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 4 - ( زمستان 1389 ) ::
جلد 3 شماره 4 صفحات 154-149 برگشت به فهرست نسخه ها
اهمیت تدریسِ الگومحور در آموزش دانشجویان پرستاری
جمیله مختاری نوری ، عباس عبادی 1، فاطمه الحانی ، ناهید رژه
1- ، ebadi1347@bmsu.ac.ir
چکیده:   (29866 مشاهده)

  مقدمه: یکی از استراتژی‌های مهم یادگیری دانشجویان، تحت تأثیرقرار گرفتن الگوها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی آنها و به‌عبارت دیگر "الگومحوری" است. الگومحوری یا تدریس با سرمشق‌شدن، جوهره فرآیند تدریس و یکی از عملکردهای مهم مربیان پرستاری ، الگوبودن آنها از طریق رفتار شایسته یا عملکرد است. معلمان پرستاری باور دارند که الگو­محوری در آموزش بالینی، مؤثرترین و صحیح‌ترین روش برای انتقال تجربیات و نگرش‌های حرفه‌ای به دانشجویان است؛ ولی با این وجود، الگومحوری به‌عنوان استراتژی آموزشی عملی، به‌خوبی شناخته نشده و تدریسِ الگومحور، چالشِ کنونی برنامه درسی پرستاری است.

نتیجه­گیری: آگاهی از رویکردهای تدریس و فاکتورهایی که بر آن اثر می‌گذارد، برای طراحان برنامه آموزشی و مدرسان اهمیت زیادی دارد. از این رو ضروری است که در زمینه شناخت بیشتر فرآیند این استراتژی و عملیاتی‌کردن آن اقدام شود.
واژه‌های کلیدی: استراتژی تدریس، الگومحوری، آموزش، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 286 kb]   (7699 دریافت)    
نوع مطالعه : مروری سيستماتيک | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1389/9/30 | انتشار: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mokhtari Nouri J., Ebadi A., Alhani F., Rejeh N.. Importance of role-model teaching in nursing students’ education. Educ Strategy Med Sci 2011; 3 (4) :149-154
URL: http://edcbmj.ir/article-1-110-fa.html

مختاری نوری جمیله، عبادی عباس، الحانی فاطمه، رژه ناهید. اهمیت تدریسِ الگومحور در آموزش دانشجویان پرستاری . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1389; 3 (4) :149-154

URL: http://edcbmj.ir/article-1-110-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 4 - ( زمستان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657