[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 10، شماره 5 - ( آذر-دی 1396 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی
خانم فهیمه کلاهدوز1، پروفسور حسن علم‌الهدایی1، دکتر، فرزاد رادمهر 1، دکتر مهدی جباری نوقابی2
1- گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
2- گروه آمار، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
چکیده:   (108 مشاهده)

زمینه و اهداف: هدف مطالعهٔ حاضر، بررسی نگرش دانشجویان سال اول رشتهٔ ریاضی نسبت به تأثیر ارزیابی پویای الکترونیکی بر درک آن‌ها از قضایا و اثبات‌های ریاضی است.
روش بررسی: بدین منظور، ارزیابی پویا در محیط کامپیوتر طراحی شد و در بین دانشجویان سال اول رشتهٔ ریاضی در دانشکدهٔ ریاضیِ یکی از دانشگاه‌های دولتی شرق کشور اجرا گردید. محتوای ارزیابی در ارتباط با بررسی درک دانشجویان از فرآیند اثبات قضیهٔ ریاضی بود و بازخوردهای آموزشی در این ارزیابی گنجانده شد. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها با مرتبط ساختن دو رویکرد کمّی و کیفی در قالب روش پژوهش ترکیبی صورت گرفت. تعداد افراد نمونه، 35 نفر می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیریِ در دسترس و هدفمند، انتخاب گردیدند. پس از اجرای این ارزیابی برای بررسی نگرش دانشجویان نسبت به تأثیر ارزیابی بر درک آن‌ها، از پرسش‌نامه و مصاحبهٔ نیمه ساختاریافته استفاده گردید.
یافته‌ها: بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از ابزارهای اندازه‌گیری، بیانگر نگرش مثبت دانشجویان به ارزیابی پویای الکترونیکی است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اغلب دانشجویان، دریافتِ پیام‌ها و بازخوردها را در طول مسیر ارزیابی بر پیشرفت کار خود و درک اثبات قضیه‌ی موردنظر، مؤثر می‌دانستند.
نتیجه‌گیری: لذا به نظر می‌رسد این نوع ارزیابی می‌تواند برای بررسی درک دانشجویان در ریاضیات و حتی دروس دیگر مورداستفادهٔ اساتید در سطح دانشگاه‌ها قرار گیرد.

واژه‌های کلیدی: نگرش دانشجویان، درک اثبات، ارزیابی پویا، ارزیابی الکترونیکی
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۷/۴
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kolahdouz F, Alamolhodaei H, Radmehr F, Jabbari Nooghabi M. Exploring students’ attitudes towards Dynamic E-Assessment. Educ Strategy Med Sci. 2017; 10 (5)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1182-fa.html
کلاهدوز فهیمه، علم‌الهدایی حسن، رادمهر ، فرزاد، جباری نوقابی مهدی. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396; 10 (5)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1182-fa.html

دوره 10، شماره 5 - ( آذر-دی 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 792 queries by yektaweb 3471