[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 2 - ( تابستان 1391 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 136-131 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش خودارزشیابی در فرآیند یادگیری و آموزش دانش‌آموزان
حجت ا. . زارعی1 ، حسن ملکی ، امیر سبزی پور
1- ، hojatzarei63@gmail.com
چکیده:   (16421 مشاهده)

  چکیده

  مقدمه: کلاس درس باید فرصت تکرار عمل برای یادگیرنده باشد، زیرا یادگیرندگان به دنبال کشف ندانسته‌های خود هستند و مسلماً در این راه با موفقیت‌ها و شکست‌هایی مواجه می‌شوند، اما مهم آنست که یادگیرندگان به ارزش دانستن چیزی که نمی‌دانند، پی ببرند. در این صورت یادگیرندگان به جبران شکست‌های خود می‌پردازند و یاد می‌گیرند که چگونه عملکردشان را بسنجند و بهبود بخشند. هدف این مطالعه بررسی نقش خودارزشیابی در فرآیند یادگیری و آموزش دانش‌آموزان بود.

نتیجه‌گیری: تعالی آموزش، حداکثرنمودن مشارکت یادگیرندگان از طریق توسعه و دخالت‌دادن آنها در امور و تعالی ارزشیابی، به ‌ چالش ‌ طلبیدن وضع موجود و ایجاد تغییر به ‌ منظور نوآوری و خلق فرصت‌های بهبود یادگیری است . استفاده از خودارزشیابی به‌صورت مستمر و پویا و فراهم‌کردن زمینه رسیدن فراگیران به آن، گام موثری در جهت تحقق اهداف آموزش و تربیت و استقرار این روش در مدارس نیازمند عزمی همگانی برای گسترش این مفهوم در آموزش و پرورش است . برای انجام خودارزشیابی و هماهنگی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در جهت یکپارچگی فعالیت‌ها و استقرار نظام خودارزشیابی ، برنامه‌ریزی دقیقی مورد نیاز است.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، خودارزشیابی، مالکیت، مسئولیت، فرآیند آموزش و یادگیری
متن کامل [PDF 203 kb]   (6912 دریافت)    
نوع مطالعه : مروری سيستماتيک | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1390/1/21 | پذیرش: 1390/7/30 | انتشار: 1391/4/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareei H., Maleki H., Sabzi Pour A.. Role of self-evaluation in educational and learning process of students. Educ Strategy Med Sci 2012; 5 (2) :131-136
URL: http://edcbmj.ir/article-1-127-fa.html

زارعی حجت ا...، ملکی حسن، سبزی پور امیر. نقش خودارزشیابی در فرآیند یادگیری و آموزش دانش‌آموزان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1391; 5 (2) :131-136

URL: http://edcbmj.ir/article-1-127-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( تابستان 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710