[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش از طریق تلفن همراه بر خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیراپزشکی
دکتر خدیجه علی آبادی1، خانم مریم فلاحی 2، آقای مهدی کماسی3، خانم فاطمه بریهی3
1- دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
2- کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبائی ، falahi.maryam8@gmail.com
3- کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (264 مشاهده)
اهداف: پژوهش حاضر با هدف سنجش تاثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیراپزشکی شهر بهبهان انجام گرفت.
روش­: یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش­آزمون –پس­آزمون اﺳﺖ. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی بهبهان بود که در سال 94-95  مشغول به تحصیل بودند و نمونه پژوهشی، دانشجویان رشته رادیولوژی بودند که در این نیمسال مشغول به تحصیل و درس روش­های پرتونگاری را اخذ نمودند. روش نمونه­گیری در ابتدا به صورت تصادفی ساده از بین رشته­های موجود در دانشکده، رشته رادیولوژی انتخاب گردید و در مرحله بعد همه دانشجویان کلاس­ مورد سنجش قرار گرفتند. متغیر وابسته در این پژوهش آموزش از طریق تلفن همراه و متغیرهای مستقل خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی تحصیلی هستند.
یافته­ها:  با توجه به نتایج تحلیل کوواریانس پس از تعدیل نمرات پیش­آزمون، تفاوت بین گروه آزمایش وکنترل در متغیر خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی معنی­دار بود. همچنین تفاوت در 4 مؤلفه­ خلاقیت(سیالی، ابتکار، انعطاف­پذیری و بسط) و هر 6  مؤلفه خودپنداره(جسمانی، اجتماعی، عقلانی، اخلاقی، آموزشی و خلق و خو) نیز معنی­دار بوده است.
نتیجه­گیری: استفاده از تلفن همراه در امر آموزش گروه آزمایش موجب بهبود خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی تحصیلی آزمودنی­های این گروه نسبت به گروه کنترل شد که از دلایل احتمالی این امر می­توان به ارائه محتوا در قطعات کوچک، تمرین و تکرار با فواصل زمانی و بازخورد به موقع و به کارگیری چندین حس فراگیر، دردسترس بودن این وسیله بدون محدویت زمانی و مکانی، استفاده بیشتر از زمان، اتصال محیط یادگیری غیررسمی به رسمی، اشاره کرد.
واژه‌های کلیدی: کلیدواژه‌ها: تلفن همراه، خلاقیت، خودپنداره، خودکارآمدی تحصیلی، دانشجویان پیراپزشکی.
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effectiveness of mobile phone education on creativity, self-concept and self-efficacy of paramedical students. Educ Strategy Med Sci. 2018; 11 (3)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1362-fa.html

علی آبادی خدیجه، فلاحی مریم، کماسی مهدی، بریهی فاطمه. اثربخشی آموزش از طریق تلفن همراه بر خلاقیت، خودپنداره و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیراپزشکی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (3)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1362-fa.html



دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742