[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با اشتیاق و درگیری تحصیلی
خدیجه علی آبادی1، مریم رجبیان ده زیره2، صلاح اسمعیلی گوجار 3
1- دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران
2- کارشناس ارشد ومدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران
3- کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، Salahesmaeili71@yahoo.com
چکیده:   (90 مشاهده)
چکیده
اهداف: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با اشتیاق و درگیری تحصیلی در دانشجویان انجام شده است.
روش‌ها: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تهران می‌باشد که در سال 96-95 مشغول به تحصیل بودند و با استفاده از روش نمونه ­گیری تصادفی هدفمند300 نفر به عنوان نمونه‌ انتخاب شدند. جهت جمع ­آوری داده ­های مورد نیاز از پرسشنامه­ های اشتیاق و درگیری تحصیلی استفاده شد.
یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده­ها به روش رگرسیون چند متغییری و ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت. نتایج نشان داد بین میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی مجازی با اشتیاق تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه وجود دارد (0/01>P).  بین میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی  مجازی و مؤلفه­ های درگیری تحصیلی (درگیری شناختی، رفتاری و انگیزشی) رابطۀ مثبت و معنی­ داری (0/01>P) وجود دارد. همچنین بین میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی مجازی و مؤلفه ­های اشتیاق تحصیلی (اشتیاق شناختی، عاطفی و رفتاری) رابطۀ مثبت و معنی‌داری (0/01>P) وجود دارد.
بحث: استفاده از تکنولوژی به‌ویژه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موجب درگیری تحصیلی یادگیرنده، افزایش انگیزه، اشتیاق و مهارت یادگیری دانشجویان، قابلیت گسترش سریع محتوای درسی و دسترسی آسان برای همه افراد ، ارائه مواد درسی شخصی شده/ انفرادی می‌شود و می‌توان از شبکه‌های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری دانشجویان در جهت بهره‌گیری از مزایای آن استفاده کرد.
 
واژه‌های کلیدی: شبکه های اجتماعی مجازی، اشتیاق تحصیلی، درگیری تحصیلی، دانشجویان
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۶ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

aliabadi K, rajabiyan dehzireh M, esmaeili gujar S. A survey the relationship between the use of virtual social networks with the Enthusiasm and Academic Engagement . Educ Strategy Med Sci. 2018; 11 (3)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1375-fa.html

علی آبادی خدیجه، رجبیان ده زیره مریم، اسمعیلی گوجار صلاح. بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با اشتیاق و درگیری تحصیلی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (3)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1375-fa.html



دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742