[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 80-73 برگشت به فهرست نسخه ها
ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی: نقش میانجی جهت‌گیری هدف یادگیری
سمیه مرادی1 ، ایرج نیک پی2 ، سعید فرحبخش1
1- گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران
2- گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران ، nikpay.i@lu.ac.ir
چکیده:   (5266 مشاهده)
مقدمه: تعیین رابطه ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی با توجه به نقش واسطه‌گری جهت‌گیری هدف یادگیری بود.
روش کار: 385 دانشجوی کارشناسی (شامل 131 پسر و 254 دختر) دانشگاه لرستان به روش نمونه‌برداری طبقه‌ای نسبی انتخاب و مقیاس ساختار هدفی کلاس (میگلی وهمکاران،2000)، مقیاس بی‌صداقتی تحصیلی (خامسان و امیری،1389)، و مقیاس جهت‌گیری هدف پیشرفت (بوفارد وهمکارن، 1998) را تکمیل کردند روش این پژوهش توصیفی و ازنوع همبستگی بود که در آن رابطه بین متغیرها در قالب تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که ساختار هدفی تبحری پیش‌بینی کننده منفی بی‌صداقتی تحصیلی و پیش‌بینی کننده مثبت جهت‌گیری هدف یادگیری است. همچنین نتایج تحلیل مسیر، نشانگر نقش واسطه‌ای جهت‌گیری هدف یادگیری در بین ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی بود.­
نتیجه گیری: با توجه به اینکه ساختار هدفی تبحری و جهت‌گیری هدف یادگیری با بی‌صداقتی تحصیلی ارتباط معکوسی دارد، می‌توان نتیجه گرفت که حاکم شدن ساختار هدفی تبحری در کلاس و انتخاب جهت‌گیری هدف یادگیری باعث کاهش بی‌صداقتی تحصیلی در بین دانشجویان می‌شود.
واژه‌های کلیدی: ساختار هدفی تبحری، جهت گیری هدف یادگیری، بی صداقتی تحصیلی
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: 1396/10/9 | پذیرش: 1396/11/17 | انتشار: 1397/5/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi S, Nikpay I, Farahbakhsh S. Mastery Goal Structure and Academic Dishonesty; the Mediatory Role of Learning Goal Orientation. Educ Strategy Med Sci 2018; 11 (3) :73-80
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.html

مرادی سمیه، نیک پی ایرج، فرحبخش سعید. ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی: نقش میانجی جهت‌گیری هدف یادگیری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (3) :73-80

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4710