[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ساختار هدفی تبحری و بی صداقتی تحصیلی: نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری
خانم سمیه مرادی1، آقای ایرج نیک پی 2، آقای سعید فرحبخش3
1- دانشجو دانشگاه لرستان
2- استادیار دانشگاه لرستان ، nikpay.i@lu.ac.ir
3- دانشیار دانشگاه لرستان
چکیده:   (77 مشاهده)
هدف پژوهش: تعیین رابطه­ ی­ ساختار هدفی تبحری و بی‌صداقتی تحصیلی با توجه به نقش واسطه­ گری جهت­گیری هدف بود.
روش بررسی: 385 دانشجوی کارشناسی (شامل 131پسر و254 دختر) دانشگاه لرستان به روش نمونه­ برداری طبقه­ ای نسبی انتخاب و مقیاس ساختار هدفی کلاس (میگلی وهمکاران،2000)، مقیاس بی ­صداقتی تحصیلی (خامسان و امیری،1389)، و مقیاس جهت­ گیری هدف پیشرفت (بوفارد وهمکارن، 1998) را تکمیل کردند روش این پژوهش توصیفی و ازنوع همبستگی بود که در آن رابطه­ بین متغیرها در قالب تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج: نتایج نشان داد که ساختار هدفی تبحری پیش­بینی کننده  منفی بی­صداقتی تحصیلی و پیش­بینی کننده مثبت جهت­گیری هدف یادگیری است. همچنین نتایج تحلیل مسیر، نشانگر نقش واسطه­ای  جهت­گیری هدف یادگیری در بین ساختار هدفی تبحری و بی­صداقتی تحصیلی بود.
نتیجه گیری:  با توجه به اینکه ساختار هدفی تبحری و جهت­گیری هدف یادگیری با بی ­صداقتی تحصیلی ارتباط معکوسی دارد، می­توان نتیجه گرفت که حاکم شدن ساختار هدفی تبحری در کلاس و انتخاب جهت­ گیری هدف یادگیری باعث کاهش بی­ صداقتی تحصیلی  در بین دانشجویان می­ شود.
 
واژه‌های کلیدی: ساختار هدفی تبحری، جهت گیری هدف یادگیری، بی صداقتی تحصیلی
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nikpay I, farahbakhsh S. Mastery goal structure and academic dishonesty; the mediatory role of learning goal orientation. Educ Strategy Med Sci. 2018; 11 (3)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.html

مرادی سمیه، نیک پی ایرج، فرحبخش سعید. ساختار هدفی تبحری و بی صداقتی تحصیلی: نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (3)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1445-fa.html



دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742