[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 12، شماره 4 - ( مهر-آبان 1398 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 51-60 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت‌های پزشکی( مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان)
محمد مهدی کاظمی1، جهانبخش رحمانی*2
1- دانشگاه آزاد، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
2- دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران. ، rahmani@khuisf.ac.ir
چکیده:   (161 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات آموزش بالینی رزیدنت‌های پزشکی درمانگاه مرکز پزشکی الزهرای اصفهان انجام شد.
روش: در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده گردید. جامعه‌ی آماری شامل رزیدنت‌های پزشکی بیمارستان الزهرای اصفهان بودند. نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ی محقق ساخته در دو بخش سوالات جمعیت‌شناختی و سوالات مربوط به اهداف پژوهش بود. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از متخصصان حوزه های برنامه‌ریزی آموزشی تایید شده و ضریب پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0/94 به دست آمد.
یافته ها: یافته‌های پژوهش نشان داد میانگین نمرات مربوط به وجود مشکلات مربوط به استاد 2/76 به دست آمد که در مقایسه با میانگین 3 کمتر از متوسط است. میانگین نمرات مربوط به متغیر محیط و امکانات به ترتیب3/23 و 3/63  است که در مقایسه با میانگین 3 بیشتر از متوسط می باشد.
نتیجه گیری: بنابراین از دیدگاه رزیدنت‌ها مشکلات مربوط به امکانات بیمارستان، بیشتر از مشکلات مربوط به استاد بود و لازم است در این خصوص تدابیر لازم توسط معاونت محترم پشتیبانی و آموزشی مرکز اندیشیده شود.
واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، رزیدنت پزشکی، مطالعه موردی
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۰/۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kazemi M M, rahmani J. Clinical teaching and its shortcomings from the viewpoint of medical residents (Case study of Alzahra Isfahan Medical Education Center) . Educ Strategy Med Sci. 2019; 12 (4) :51-60
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1605-fa.html

کاظمی محمد مهدی، رحمانی جهانبخش. آموزش بالینی و کاستی های آن از دیدگاه رزیدنت‌های پزشکی( مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان). دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (4) :51-60

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1605-fa.html



دوره 12، شماره 4 - ( مهر-آبان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3991