[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) ::
جلد 11 شماره 6 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی های رایانه ای بر حسب سبک ، سابقه و میزان ساعت انجام بازی
امین باقری کراچی 1، سهراب صادقی2، محمد مهدی رزمجو3
1- دانشگاه فرهنگیان ، bagherikerachi@gmail.com
2- دانشگاه فرهنگیانسخاقشذ
3- دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (277 مشاهده)
مقدمه:  این تحقیق  با هدف مقایسه  خلاقیت دانش آموزان  علاقه مند به بازی رایانه ای  بر حسب  سبک بازی، محل بازی ، سابقه بازی و میزان ساعت انجام بازی رایانه ای  انجام گردید.  
روش کار: روش این تحقیق  توصیفی، از نوع علی مقایسه ای  بود. جامعه آماری  این تحقیق دانش آموزان منطقه  بهارستان 2(شهرستان های تهران)  بودند  که یک نمونه372 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای  انتخاب گردید. برای اندازه گیری  خلاقیت، پرسشنامه تورنس  مورد استفاده قرار گرفت. روایی این پرسشنامه  توسط  محقق بررسی و  پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 74/0 بدست آمد.
یافته ها:  نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس نشان داد که بین  خلاقیت  دانش آموزان    بر حسب  سبک های بازی های رایانه ای ، سابقه بازی های رایانه ای و میزان ساعت استفاده از بازی های رایانه ای در روز  تفاوت معناداری  وجود داشت ،   اما بین خلاقیت  دانش آموزان بر حسب محل بازی رایانه ای  تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه گیری: طبق نتایج تحقیق  سبک بازی های رایانه ای، میزان ساعت بازی در روز  و سابقه بازی رایانه ای  می تواند در خلاقیت دانش آموزان تفاوت ایجاد کند.  
 
واژه‌های کلیدی: خلاقیت، تفکر انتقادی، حل مساله، بازی رایانه ای.
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۴/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bagherikerachi A, sadeghi S, Razmjoo M M. Comparing the creativity of students interested in computer games by style, history and hours of play. Educ Strategy Med Sci. 2019; 11 (6)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html

باقری کراچی امین، صادقی سهراب، رزمجو محمد مهدی. مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی های رایانه ای بر حسب سبک ، سابقه و میزان ساعت انجام بازی . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (6)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html



دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3862