1- دانشگاه فرهنگیان، خرمآباد، ایران ، Sroomani56@gmail.com 2- دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
چکیده: (4844 مشاهده)
مقدمه: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بی انگیزگی تحصیلی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است. روش کار:جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خرم آباد است که تعداد 15 نفر به عنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و همچنین اشباع نظری انتخاب شد. دادههای استخراج شده از مصاحبههای نیمه ساختاریافته با استفاده از روش کد گذاری و استخراج مضمونهای اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتهها:یافتههای حاصل از پژوهش نشان داد که کادر آموزشی شامل: نحوه برخورد کادر آموزشی و جایگاه علمی اساتید، امکانات دانشگاه شامل: تغذیه و امکانات فضایی دانشگاه، محتوی دروس شامل: سنخیت محتوی، کاربرد در آینده و محتوی دروس تخصصی، دوستان و مسائل مربوط به خود دانشجو و همچنین مسائل مربوط به سیاستهای دانشگاه فرهنگیان شامل: سیاست مربوط به شغل و سیاست چگونگی برگزاری کلاسها از جمله عواملی هستند که در بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل نقش دارند. نتیجهگیری: یافتههای حاصل از پژوهش میتواند جزء برنامههای اصلاحی دانشگاه فرهنگیان جهت رفع بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان قرار گیرد.
Romanian S, Aipour K, Farrokhi S. Identifying Academic Immaturity Student-Teachers in University of Cultural Studies: A Phenomenological Approach. Educ Strategy Med Sci 2019; 12 (1) :45-57 URL: http://edcbmj.ir/article-1-1712-fa.html
رومانی سعید، عالی پور کبری، فرخی صدیقه. شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1) :45-57