[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 45-57 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی
اقای سعید رومانی*1، خانم کبری عالی پور2، خانم صدیقه فرخی2
1- دانشگاه فرهنگیان، خرم‌آباد، ایران ، Sroomani56@gmail.com
2- دانشگاه لرستان، خرم‌آباد، ایران
چکیده:   (644 مشاهده)
مقدمه: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بی انگیزگی تحصیلی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است.
روش کار: جامعه آماری پژوهش، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خرم آباد است که تعداد 15 نفر به عنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و همچنین اشباع نظری انتخاب شد. داده‌های استخراج شده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با استفاده از روش کد گذاری و استخراج مضمون‌های اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که کادر آموزشی شامل: نحوه برخورد کادر آموزشی و جایگاه علمی اساتید، امکانات دانشگاه شامل: تغذیه و امکانات فضایی دانشگاه، محتوی دروس شامل: سنخیت محتوی، کاربرد در آینده و محتوی دروس تخصصی، دوستان و مسائل مربوط به خود دانشجو و همچنین مسائل مربوط به سیاستهای دانشگاه فرهنگیان شامل: سیاست مربوط به شغل و سیاست چگونگی برگزاری کلاس‌ها از جمله عواملی هستند که در بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل نقش دارند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های حاصل از پژوهش می‌تواند جزء برنامه‌های اصلاحی دانشگاه فرهنگیان جهت رفع بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: بی انگیزگی تحصیلی، دانشجو معلمان، پدیدار شناسی
متن کامل [PDF 1050 kb]   (132 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Romanian S, Aipour K, Farrokhi S. Identifying Academic Immaturity Student-Teachers in University of Cultural Studies: A Phenomenological Approach. Educ Strategy Med Sci. 2019; 12 (1) :45-57
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1712-fa.html

رومانی سعید، عالی پور کبری، فرخی صدیقه. شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1) :45-57

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1712-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3977