1- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، اهواز، ایران ، shakurnia@yahoo.com 2- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، اهواز، ایران
چکیده: (14225 مشاهده)
اهداف: بررسی نگرش اساتید درباره ارزشیابیهای دانشجویی میتواند ضمن رفع کاستیهای موجود، شرایط لازم برای بهرهبرداری مناسب از نتایج حاصل از این ارزشیابیها را فراهم نماید. این مطالعه با هدف مقایسه نمرات ارزشیابی اساتید با نگرش مثبت و منفی نسبت به ارزشیابیهای دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز انجام شد.
روشها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی که در سال 90-1389 در دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز انجام شد، نمرات ارزشیابی 184 استاد به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه نظرسنجی از اساتید نسبت به ارزشیابیهای دانشجویی و ارزشیابی استاد توسط دانشجویان استفاده شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS 15 و آزمون T مستقل و آنالیز فاکتوریل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: میانگین نمره ارزشیابی اساتید موافق نسبت به ارزشیابیهای دانشجویی 35/0 ± 1 9/4 و میانگین نمره ارزشیابی اساتید مخالف 38/0 ± 87/3 بود. بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید و نگرش آنان نسبت به نتایج ارزشیابیهای دانشجویی تفاوت معنیداری مشاهده شد (001/0=p ).
نتیجهگیری: بین نگرش اساتید نسبت به ارزشیابیهای دانشجویی و کسب نمره ارزشیابی از دانشجویان رابطه وجود دارد. اساتیدی که نگرش مثبت نسبت به ارزشیابیهای دانشجویی دارند، نمره ارزشیابی بالاتری دریافت میکنند.
Shakurnia A. H., Assarezadegan M. A.. Comparison of faculty members’ evaluation scores based on attitudes toward student rating. Educ Strategy Med Sci 2012; 4 (4) :195-201 URL: http://edcbmj.ir/article-1-181-fa.html
شکورنیا عبدالحسین، عصاره زادگان محمدعلی. مقایسه نمرات ارزشیابی دانشجویی اعضای هیات علمی براساس نگرش آنها نسبت به ارزشیابی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1390; 4 (4) :195-201