[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
فرایند شناسایی و شکل گیری اخلاق حرفه ای از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان
دکتر یوسف ادیب 1، دکتر موریس شیخی
1- ، yosef_adib@yahoo.com
چکیده:   (72 مشاهده)
زمینه و اهداف : اخلاق حرفه‌ای، همواره یکی از مهم‌ترین اهداف نظام آموزشی بوده است. مربیان تعلیم وتربیت دریافتند که برنامه ریزی مبتنی بر شایستگی حرفه‌ای یک روش آماده کردن فارغ التحصیلان برای یک زمینه در حال تغییر است.
روش بررسی: مطالعه کیفی حاضر با رویکرد گراندد تئوری در پاییز 1397 بر روی 24 نفر از متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به روش نمونه گیری هدفمند و تا اشباع داده ها و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات و امکان ترک مطالعه درهر زمان که مایل بودند ادامه یافت ، روش جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام گرفت ؛داده هابر اساس روش اشتراس وکوربین تحلیل گردیدند .
یافته ها :
به طور کلی هفت طبقه اصلی و 8 طبقه فرعی ایجاد شد که در نهایت شش تم از این طبقات تحت عناوین عوامل فردی ، عوامل سازمانی ، عوامل اجتماعی ، عوامل جهانی ،عوامل علمی موثر بر اخلاق حرفه ای  استخراج شدند .
نتیجه گیری:   یافته های این پژوهش نشان داد که درنقش عوامل مختلف در شکل گیری اخلاق حرفه ای کم توجهی خاصی در بخش های مختلف در جهت توجه عمیق به اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و تعالی راندمان کاری مشاهده میشود و لازم است مسئولین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت به این امر مهم توجه کرده در برنامه ریزی های آینده برای آموزش و پرورش و دانشگاه ها گام های بلندی بردارند . که این امر می بایست در خصوص دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا این دانشجویان در آینده ای نه چندان دور وارد جرگه ی  تعلیم و تربیت میشوند و در صورتی که در حد مطلوب تربیت نشده و رشد نیافته باشند ضربات جبران ناپذیری بر نسل های بعدی وارد خواهد شد
واژه‌های کلیدی: متخصصین تعلیم و تربیت، دانشجو معلمان، اخلاق حرفه ای
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: ۱۳۹۷/۱۰/۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

adib Y, sheykhi M. The process of identifying and shaping professional ethics from the viewpoint of educators and student teachers. Educ Strategy Med Sci. 2019; 12 (1)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1869-fa.html

ادیب یوسف، شیخی موریس. فرایند شناسایی و شکل گیری اخلاق حرفه ای از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1869-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3862