[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل یابی علّی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
دکتر مهدی یوسف وند، دکتر عزت اله قدم پور 1، خانم هانیه یاوری، خانم آرزو آزادی، آقای آرمان آج
1- ، e@yahoo.com
چکیده:   (55 مشاهده)
چکیده
مقدمه: تاب­آوری آموزشی از جمله عوامل بسیار مهمی است که بر نتایج آموزشی تأثیر بسزایی دارد. پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل تاب­آوری آموزشی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. روش­ ها : روش تحقیق در این مطالعه توصیفی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود. نمونه مطالعه را 433 دانشجوی کارشناسی تشکیل می‌دادند که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده مرحله­ای و از بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند. پرسشنامه­های جهت­گیری مذهبی، خوش­بینی آموزشی، درگیری آموزشی و تاب­آوری آموزشی توسط شرکت‌کنندگان تکمیل گردید. داده‌ها به­وسیله تحلیل معادلات ساختاری با نرم ‌افزار AMOS22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.  یافته ­ها: نتایج نشان داد که مدل اولیه از برازش مطلوبی برخوردار است. در این مطالعه همه مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم بجز مسیر مستقیم جهت­گیری مذهبی بر درگیری آموزشی، معنادار بودند. نتیجه­ گیری: بنابراین، در تدوین برنامه­های آموزشی جهت بررسی وضعیت تاب­آوری آموزشی بهتر است که جهت­گیری مذهبی، درگیری آموزشی و خوش­بینی آموزشی مورد اهداف بررسی قرار بگیرند.
واژه‌های کلیدی: کلیدواژه ­ها: مدل، تاب­ آوری آموزشی، جهت­ گیری مذهبی، خوش­بینی آموزشی، درگیری آموزشی
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefvand M, Ghadampour E, Yavari H, Azadi A, Aj A. The Modeling of Educational resiliency in Students of Lorestan University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci. 2019; 12 (1)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1898-fa.html

یوسف وند مهدی، قدم پور عزت اله، یاوری هانیه، آزادی آرزو، آج آرمان. مدل یابی علّی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1898-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3862